Slováci grilujú radi, tradičné „opekačky“ sa zmenili na novodobé grill party. Podľa exkluzívneho prieskumu* najradšej grilujeme mäso, ale nevyhýbame sa ani zelenine a syrom. Väčšina z nás za potraviny a pochutiny na grilovačku zaplatí 2 až 5 eur na osobu.
BRATISLAVA 17. mája (WBN/PR) – Grilovačky sú stále obľúbenejšou voľnočasovou aktivitou. Grilujeme niekoľkokrát do roka, v prieskume to potvrdilo až 55% opýtaných respondentov. Za začiatok grilovacej sezóny pokladá 52% opýtaných mesiac máj, kedy je prijateľnejšie nielen počasie, ale aj dni sú dlhšie. Exkluzívny prieskum* spoločnosti Tesco tiež ukázal, že grilovačky radi organizujeme doma – 60% respondentov má teda na to potrebné vybavenie a podmienky. Na stretnutia pri grile si 77% z nás pozýva rodinu a známych, vo dvojici s partnerom grilujú len 3% z opýtaných.
Najradšej grilujeme mäso (93%), klobásky a údeniny (83%). Nasleduje zelenina (59%) a ryby (47%), ale prichádzame na chuť aj grilovanému syru (26%). Stúpajúci trend obľúbenosti sledujú obchodníci u hamburgerov (12%). Tesco ponúka pre nadšencov grilovania unikátne produkty s jednotným dizajnom s názvom Tesco Grill. „Snažíme sa stále sledovať trh a pri každom výbere sortimentu o unikátnosť, zachytenie trendov, ktoré oslovia našich spotrebiteľov. V prípade trendu grilovania sme premýšľali dopredu a mali prehľad v oblasti nových receptúr. Sústredili sme sa pritom nielen na produkt, ale aj na jeho obal.“, hovorí Peter Piešťanský, Manažér nákupu kategórie mäso, hydina, ryby pre strednú Európu.
Najobľúbenejšia je kuracina
Na griloch vedie kuracie mäso s podielom 59%. Druhým najobľúbenejším grilovaným mäsom je bravčové, ktorého podiel je 34%. Dobre ugrilovať hovädzie mäso je náročnejšie, možno aj preto ho grilujú Slováci pomenej, iba 5%. Vďaka kvalitnej ponuke sortimentu hovädzieho mäsa však jeho popularita narastá. Pod privátnou značkou Tesco Finest dostanete špecializovaný rad steakov, ktorých prípravu zvládnu aj stredne zruční kuchári. Až 80% fanúšikov grilovania nakupuje potraviny a potreby na grilovanie v hypermarketoch a supermarketoch – teda pod jednou strechou. 58% opýtaných utratí v priemere na osobu od 2 do 5 euro. Tých, čo si priplatia do 10 eur na osobu je 23% a 11% Slovákov nakúpi tovar v hodnote od 10 do 20 eur.
Originálne pečivo z vlastných pekární získava na obľube
Zákazníkov zaujala aj aktuálna ponuka z pekární Tesco so špecializovaným sortimentom pečiva a chlebov na grilovačky – dva druhy čerstvých žemlí na hamburger (maslová a so sezamovou posýpkou), ciabatty so sušenými paradajkami, alebo olivami a rôzne druhy chlebov inšpirovaných receptúrami zo stredomorskej kuchyne. Podľa Pavla Halásza, Manažéra nákupu kategórie pečivo, Tesco rozšírilo sortiment pečiva vhodného ku grilovaným špecialitám až o 30%: „Obľúbenosť grilovania každým rokom rastie, preto sme pre zákazníkov rozšírili sortiment a nárast tržieb v celom sortimente pekárenských výrobkov na grilovanie oproti minulému roku dosahuje 100%.“
Marinujeme a dochucujeme si sami
Mäso, syry a zeleninu na gril si najradšej marinujeme a koreníme sami – tvrdí to až 60% opýtaných a iba 16% kupuje hotové, marinované produkty. Tomu zodpovedá aj nákup korenín. Z doplnkov, ktoré ku grilovaniu nakupujeme najvyšší podiel tvorí korenie 67%, pričom 23% opýtaných nakupuje hotové grilovacie koreninové zmesi. Špeciálne grilovacie marinády nakupuje 56% respondentov. Najobľúbenejšou pochutinou je horčica (66%), nasledujú dresingy a omáčky (55%) a kečup si na tanier s grilovanou pochúťkou pridá 50% Slovákov.
Tipy na recepty, alebo užitočné rady o grilovaní nájdete aj na stránke www.tesco.sk
* Prieskum spoločnosti Dunnhumby pre Tesco sa uskutočnil vo februári 2016. Zúčastnilo sa ho 450 respondentov.