PEKING 28. januára (WEBNOVINY) – V Číne sa v týchto dňoch masívne rozšírila „imitácie“ populárneho vyhľadávača Google. Deje sa tak len krátko po tom, ako americký Google pohrozil, že pre hackerské útoky, z ktorých podozrieva vládu v Pekingu, zvažuje odchod z krajiny.
Na internete sa medzitým objavila aj čínska verzia populárnej služby na zdieľanie videí YouTubecn.com, ktorá ponúka videá z reálneho YouTube, ktorý vlastní Google a v Číne je zakázaný. Imitácia prehľadávača Google sa zase volá Goojje a po grafickej stránke ide o klon amerického „originálu“.
Oba projekty spustili v polovici januára, teda presne v čase, kedy Google pohrozil odchodom z Číny. Čínska verzia Google – Goojje – je pritom slovnou hračkou. Názov globálneho lídra na trhu internetových vyhľadávačov znie v mandarínčine podobne ako „starší brat“, pričom slovo „Goojje“ sa vyslovuje ako „staršia sestra“.
Čína je známa svojou „schopnosťou“ napodobňovať značky z najrôznejších odvetví priemyslu a služieb. Teraz však ide o prvý prípad, kedy „ukradla“ zavedené značky pôsobiace na internete. Analytici predpovedajú, že ďalšou čínskou obeťou sa stane najpopulárnejšia internetová sociálna sieť Facebook. Tá je, podobne ako aj YouTube, v Číne zakázaná.
SITA, AP