Najvyšší kontrolný úrad odporučil parlamentnému hospodárskemu výboru zadať ministerstvu dopravy „povinnosť“ do leta jasne opísať, ako má mýto na Slovensku pokračovať.
Cestní dopravcovia tiež žiadajú, aby sa na zníženie cestných daní pre dopravcov použilo 43 miliónov eur, ktoré sa majú v tomto roku ušetriť na nákladoch z výberu mýta.
Autodopravcovia pripomenuli verejný sľub ministra dopravy Andreja Doležala, že štát od roku 2023 ukončí spoluprácu so súkromnou spoločnosťou podľa nevýhodnej zmluvy.
Národná diaľničná spoločnosť tvrdí, že k znižovaniu podielu nákladov môže prispieť aj príchod poskytovateľov európskeho mýta a možný prevod kontrolného systému národného mýta do vlastníctva štátu.
Únia autodopravcov Slovenska a Asociácia Žltý Anjel Asistance24 vyzývajú ministra dopravy a výstavby Andreja Doležala a Národnú diaľničnú spoločnosť, aby zmluvu so SkyToll-om opätovne prerokovali a nenechali sa ním vydierať.
UNAS v stanovisku vyzval štátne orgány, napríklad, Úrad pre verejné obstarávanie a Protimonopolný úrad SR, aby začali okamžite konať voči Ministerstvu dopravy a výstavby SR a Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS).
Predseda hospodárskeho výboru pripomenul aktuálny prípad u západných susedov, kde podľa neho česká polícia odhalila zločineckú sieť v pražskom dopravnom podniku.
Únia autodopravcov Slovenska tak zareagovala na výsledok tendra na dodanie nového mýtneho systému, uspel v ňom CzechToll a jeho dodávateľom je SkyToll.
UNAS a Asociácia Žltý Anjel Asistance24 tiež upozornili na Slovnaft, ktorý má desaťnásobne vyššie zisky, pretože pohonné hmoty na Slovensku predáva za premrštené ceny.
UNAS a Asociácia žltý anjel majú podozrenie, že producenti pohonných hmôt v strednej Európe zneužívajú rast burzových cien na umelé zvyšovanie svojich predajných marží.