BRATISLAVA 9. marca (WEBNOVINY) – Spoločnosť Dopravoprojekt, a.s. dnes podala v súvislosti s projektom TEN-T sťažnosť voči postupu bratislavskej mestskej časti Staré Mesto pri zabezpečení spracovania a prerokovania Územného plánu zóny Chalupkova. Agentúru SITA o tom informovala Lenka Lendacká zo spoločnosti AMI Communications Slovakia, spol. s r.o. Plán je podľa Dopravoprojektu spracovaný v rozpore so záväznými časťami Územného plánu hlavného mesta Slovenska. Spracovateľ návrhu Územného plánu zóny tak konal podľa Dopravoprojektu v rozpore s jeho zadaním a ignoroval aj povinnosť dodržať stanovené rezervy územia pre prepojenie železničných koridorov v prospech projektu TEN-T. Agentúra SITA oslovila aj mestskú časť.
Projekt TEN-T je podľa Šipoša projekčne pripravený
Podľa Mariána Šipoša z Dopravoprojektu mestská časť nezabezpečila prerokovanie návrhu Územného plánu zóny, ktorého súčasťou je aj projekt TEN-T, v súlade so Stavebným zákonom. Návrh Územného plánu zóny Chalupkova prerokovaný verejnosťou aj dotknutými orgánmi je podľa Šipoša v rozpore so záväznými časťami územného plánu hlavného mesta. Podľa Šipoša je potrebné uviesť Územný plán zóny do súladu s Územným plánom a následne zabezpečiť jeho nové prerokovanie. Projekt TEN-T má podľa neho charakter vyššieho verejného záujmu a preto je dôležité venovať mu zvýšenú pozornosť.
Projekt TEN-T je podľa Šipoša projekčne pripravený a po úspešnom výbere zhotoviteľa môže jeho realizácia začať začiatkom budúceho roka. TEN-T bol navrhnutý tak, aby sa komplexne zapojil do už existujúceho dopravného systému v hlavnom meste. Budúcnosť mestskej dopravy je podľa Šipoša v podzemí, čo dokazujú príklady z Európskej únie. „Projekt je naplánovaný ako integrovaný dopravný systém, plne v súlade s medzinárodným trendom, ktorý spĺňa požiadavky environmentálne udržateľnej dopravy. Takéto riešenie podporujú renomovaní odborníci u nás aj v zahraničí,“ uviedol Šipoš.
TEN-T 17 je súčasťou 30-tich medzinárodných európskych dopravných koridorov
Železničný koridor TEN-T 17 vedie z Paríža cez územie Francúzska, Nemecka, Rakúska až na Slovensko do Bratislavy. Je súčasťou 30-tich medzinárodných európskych dopravných koridorov. Investorom projektu prepojenia železničných koridorov TEN-T v Bratislave sú Železnice Slovenskej republiky. Predpokladá sa jeho výrazné spolufinancovanie zo zdrojov Európskej únie. Celú projektovú a inžiniersku prípravu projektu zabezpečuje spoločnosť DI Koridor, ktorú na základe podmienok verejnej súťaže založili a jej akcionármi sú spoločnosti Dopravoprojekt a Iinfraprojekt z Bratislavy.
O peniaze určené na projekt TEN-T 17 sa uchádza mesto. Za ne by chcelo postaviť koľajovú trať z Janíkovho dvora v Petržalke na Šafárikovo námestie.
Územný plán zóny Chalúpkova rešpektuje TEN-T
Mestská časť Bratislava-Staré Mesto koná tak, aby územný plán zóny Chalúpkova bol v súlade so všetkými zákonmi ako aj s územným plánom hlavného mesta. Hovorca mestskej časti Tomáš Halán tak reagoval na sťažnosť spoločnosti Dopravoprojekt, a.s. voči postupu bratislavskej mestskej časti Staré Mesto pri zabezpečení spracovania a prerokovania Územného plánu zóny Chalupkova. Plán je podľa Dopravoprojektu spracovaný v rozpore so záväznými časťami Územného plánu hlavného mesta Slovenskej republiky. Spracovateľ návrhu územného plánu zóny tak konal podľa Dopravoprojektu v rozpore s jeho zadaním a ignoroval aj povinnosť dodržať stanovené rezervy územia pre prepojenie železničných koridorov v prospech projektu
Podľa Halána je železničný koridor TEN-T v územnom pláne hlavného mesta vyznačený a bol plne zachovaný a rešpektovaný v územnom pláne zóny Chalúpkova. Mestská časť vypracovala dva varianty územného plánu zóny Chalúpkova. Dva varianty preto, aby mohla mestská časť čo najrýchlejšie reagovať na prijatý územný plán hlavného mesta. Momentálne Staré Mesto čaká na zmeny a doplnky územného plánu hlavného mesta, od ktorého bude závisieť ďalší postup.