BRATISLAVA 19. novembra (WebNoviny.sk) – Do Bratislavy prišlo za uplynulú turistickú sezónu o 17 percent viac návštevníkov ako v roku 2015. Na tlačovej konferencii to povedala predsedníčka predstavenstva Bratislava Tourist Board (BTB) Alžbeta Melicharová. Dodala, že aj predaj turistickej karty Bratislava City Card sa zvýšil o 20 percent.
Bratislava Tourist Board od začiatku roka propaguje Bratislavu kampaňami nielen na Slovensku, ale aj v zahraničí, zúčastnila sa na niekoľkých medzinárodných veľtrhoch cestovného ruchu, buduje spoluprácu s cestovnými kanceláriami a komunikuje so zahraničnými médiami a blogermi, čo má priamy vplyv na zvýšení záujmu o Bratislavu. Podľa Melicharovej v roku 2016 prišlo do hlavného mesta najviac turistov z Českej republiky, Rakúska a Nemecka.
„Popri propagácii je dôležitý tiež informačný servis pre ľudí prichádzajúcich do Bratislavy, preto sme napríklad vymenili veľkoplošné mapy na reklamných miestach v širšom centre mesta, otvorili sme niekoľko informačných pobočiek na Hlavnej železničnej stanici, Autobusovej stanici Mlynské nivy či v rakúskom Hainburgu. Cykloturisti si zase všetky potrebné informácie nájdu v stánku pod Mostom SNP na petržalskej strane. K dispozícii majú ľudia aj nové brožúry, ktoré sa špecializujú na vybrané skupiny návštevníkov, či už to sú rodiny s deťmi, športovci, milovníci kultúry či gurmáni,“ objasnila Melicharová.
Dôležitou vecou pre turistov, ktorí prídu do mesta, je turistická karta Bratislava City Card. Jej hlavnými výhodami sú bezplatná prehliadka mesta a neobmedzené cestovanie verejnou dopravou po všetkých mestských častiach. Navyše držiteľ karty môže využívať ďalších 110 zliav do výšky 50 percent.
„Bratislava sa stáva mestom, ktoré sa oplatí navštíviť. Tým, že ju viac propagujeme v zahraničí, posilňujeme jej konkurencieschopnosť voči ostatným európskym metropolám a výsledky môžeme postupne vidieť,“ doplnil primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.