Podľa nezávislej štúdie bude v roku 2020 využívať dátovú analytiku 90 % spoločností
Bratislava, 16. marca 2017 ( WBN/PR ) – Štyridsať percent firiem už dnes využíva dátovú analytiku v kľúčových oblastiach svojho podnikania. Takmer štvrtina plánuje takéto riešenia zaviesť v priebehu najbližšieho roka. Vyplýva to z analýzy konzultačnej spoločnosti Forrester Consulting. Prieskum, ktorý si objednala spoločnosť Atos, sa zameral na celosvetovú vzorku viac ako 580 osôb s rozhodovacími právomocami pre otázky obchodu i IT v 11 priemyselných odvetviach na troch kontinentoch.
Forrester predpovedá, že trend bude pokračovať. Počet firiem, ktoré zavedú riešenia dátovej analytiky v najbližších troch rokoch ešte vzrastie. V roku 2020 by malo svoj biznis riadiť na základe informácií získaných z dát až 90 percent firiem.
Respondenti poukázali aj na prekážky. Až 44 % z nich vníma ako významný problém nárast rozmanitosti neštruktúrovaných typov dát. Tradičná prax dátových síl a nedostatok koordinácie IT a biznis funkcií zase znepokojuje 35 %.
Firmy však podnikajú kroky na prekonanie týchto problémov. Väčšina opýtaných spoločností označila nasledovné iniciatívy za kritické priority pre nasledujúcich 12 mesiacov: zlepšenie vzťahu IT a biznisu (71 %) a reorganizácia IT tak, aby lepšie zodpovedali potrebám biznisu (66 %).
Ursula Morgensternová, Atos ESVP pre biznis a platformové riešenia poznamenáva: „Rýchlosť, akou dokáže organizácia vyťažiť prospech z dátovej analytiky, závisí od biznisových otázok rovnako ako od technológie. Aj preto v Atose s riešením Atos Codex kladieme dôraz na biznisový prístup. Naša ponuka pre biznisovú analytiku využíva skúsenosti Atosu v oblasti internetu vecí a kognitívnych riešení.“
Prieskum skúmal aj ambície a priority v rámci 11 priemyselných odvetví. V sieťových odvetviach je napríklad dátová analytika vnímaná ako predpoklad rozvoja inteligentných sietí. V oblasti priemyselnej výroby je zase úzko spájaná s inteligentnou továrňou, zvlášť s oblasťou prediktívnej údržby. Prieskum poskytuje profily jednotlivých odvetví pre zistenie postojov a zaužívaných postupov naprieč viacerými sektormi vrátane energetiky a sieťových odvetví, finančníctva, štátnej správy, priemyselnej výroby, maloobchodu a telekomunikácií.
Závery
Forrester upozorňuje najmä na potrebu dôsledne si stanoviť jasné a vyčísliteľné obchodné ciele pre všetky iniciatívy dátovej analytiky – táto zmena je rovnako o procesoch a kultúre ako o technológiách.
Celú štúdiu „The Future Belongs to Those Who Monetize and Maximize their Data“ si môžete stiahnuť cez tento odkaz.
Metodológia
Forrester pre túto štúdiu prostredníctvom elektronického dotazníka oslovil 583 obchodných a IT lídrov z firiem v Severnej Amerike, Európe a Ázii. Cieľom bolo zhodnotiť stratégiu a manažment dátovej analytiky v týchto spoločnostiach. Prieskum pokryl 11 odvetví vrátane energetiky a sieťových odvetví, finančných služieb a poisťovníctva, telekomunikácií, maloobchodu, štátnej správy a priemyselnej výroby. Priemyselná výroba zahŕňala high-tech výrobu, automobilový priemysel, výrobu spotrebného tovaru, farmaceutickú výrobu, chemický priemysel a kovospracujúci priemysel. Na prieskume sa zúčastnili riaditelia, viceprezidenti a osoby z najvyššieho vedenia s rozhodovacími právomocami. Respondenti dostali ako poďakovanie za čas strávený účasťou na prieskume malé ocenenie. Štúdia sa začala v septembri 2016 a bola zavŕšená v novembri 2016.
O spoločnosti Atos:
Európska spoločnosť Atos SE (Societas Europaea) je lídrom v oblasti digitálnych služieb s predbežnými ročnými príjmami vo výške okolo 12 miliárd €. Zamestnáva okolo 100 000 ľudí v 72 krajinách. Skupina poskytuje klientom na celom svete služby systémovej integrácie a poradenské služby, riadené služby a služby BPO, cloudové operácie, riešenia na spracovanie veľkých objemov dát a kybernetickej bezpečnosti, ako aj transakčné služby, ktoré zastrešuje značka Worldline, európsky líder v sektore platobných a transakčných služieb. Vďaka svojej odbornej znalosti technológií a poznatkom v odbore pracuje Skupina s klientmi v rôznych sektoroch podnikania: obrana, finančné služby, zdravotníctvo, výroba, médiá, verejné služby, verejný sektor, maloobchod, telekomunikácie a doprava. Atos sa zameriava na obchodnú technológiu, ktorá podporuje pokrok a pomáha organizáciám vytvárať firmy budúcnosti. Skupina je celosvetovým partnerom v oblasti informačných technológií pre olympijské a paraolympijské hry a je uvedená na parížskom trhu Euronext. Atos pôsobí pod značkami Atos, Atos Consulting, Atos Worldgrid, Bull, Canopy, Unify a Worldline.
O Atos Codex
S riešením Atos Codex je Atos európskym lídrom v biznisovej analytike, kognitívnej výpočtovej technike a riešeniach internetu vecí. Atos Codex zahŕňa pokročilú konzultačnú metodológiu, otvorené priemyselné analytické platformy, akcelerátory rýchleho štartu a líderstvo v extrémnej výpočtovej technike. Atos Codex zastrešuje kompletný reťazec dátovej hodnoty a namiesto ponúkania „len“ technológie prichádza so silným vertikálnym prístupom.