BRATISLAVA 28. novembra (WEBNOVINY) – Väčšinu obyvateľov Slovenska nelákajú povianočné zľavy a darčeky zvyčajne nekupujú po 24. decembri. Vyplýva to z prieskumu agentúry Focus s podporou spoločnosti Unilever Slovensko, ktorý vykonali v novembri na vzorke 1000 respondentov z celého Slovenska.
Z výsledkov vyplýva, že s úmyslom ušetriť využije povianočné zľavy a výpredaje na nákup niektorých darčekov len každý desiaty Slovák. Česi sú k povianočným nákupom oveľa prístupnejší, plánuje ich vyše 35 percent opýtaných. Ak Slováci plánujú nakupovať až po Vianociach, väčšinou ide o oblečenie a obuv (75 percent), v menšej miere elektroniku či kozmetické balíčky.
Na rozdiel od Slovákov sa Česi oveľa častejšie obdarovávajú darčekovými poukážkami. Kým na Slovensku si obálku s poukazom nájde pod stromčekom iba sedem percent obyvateľov, v Čechách využije túto možnosť až tretina ľudí. V oboch krajinách ide zväčša o poukážky na rôzne pobyty alebo zážitky.
V prieskumu sa ľudí pýtali aj na to, koľko plánujú na vianočné darčeky minúť v porovnaní s predošlým rokom. Tretina respondentov potvrdila, že sa tento rok v nákupoch uskromní, pričom každý desiaty minie na darčeky oveľa menej ako minulý rok. Polovica z obyvateľov bude mať približne rovnaké výdavky a len štrnásť percent ľudí utratí v obchodoch viac ako vlani. Platí to najmä pre obyvateľov väčších miest do 34 rokov.
Agentúru SITA informovala Lenka Savarová zo spoločnosti Comm.