BRATISLAVA 19. januára (WEBNOVINY) – Finančná správa už sprístupnila aplikácie na elektronické doručovanie niektorých podaní. Daňovníci tak majú k dispozícii novú aplikáciu EZU, ktorá slúži na elektronické doručovanie podaní správcovi dane s využitím nového bezplatného elektronického identifikátora.
Rovnako môžu využiť aj aplikáciu eTax, a to v prípade, ak sú držiteľom zaručeného elektronického podpisu alebo držiteľom tzv. elektronickej značky na základe uzatvorenej dohody o spôsobe doručovania písomností elektronickými prostriedkami.
Obe aplikácie podľa informácií finančnej správy umožňujú zatiaľ podať len niektoré podania. „Aplikácie umožňujú zatiaľ podať len podania na DPH, a to súhrnný výkaz a daňové priznanie DPH a Daňové priznanie na daň z motorových vozidiel za rok 2011,“ spresnila pre agentúru SITA Gabriela Dianová z komunikačného oddelenia Finančného riaditeľstva SR.
Finančná správa sprístupnila fyzickým a právnickým osobám novú možnosť plnohodnotne elektronicky komunikovať so správcom dane, a to prostredníctvom bezplatného identifikátora, začiatkom tohto roka.
Daňovníci tak môžu po získaní identifikátora napríklad tlačivá podaní po vyplnení aj elektronicky odoslať.
Na získanie elektronického identifikátora je podľa Finančného riaditeľstva SR potrebné vypísať žiadosť o vydanie identifikátora. Následne je na elektronické doručovanie podaní daňovému orgánu v ďalšom kroku potrebné, aby daňový subjekt uzavrel so správcom dane ešte dohodu o elektronickom doručovaní. Spomínanú žiadosť, ako aj dohodu môžu daňovníci vyplniť priamo na stránke Finančnej správy SR či Daňového riaditeľstva SR.
Zavedenie novej formy bezplatnej elektronickej komunikácie avizovali predstavitelia Daňového riaditeľstva SR v závere minulého roka. Nový systém elektronickej komunikácie vychádza podľa daniarov aj z požiadaviek daňových subjektov. Daňové riaditeľstvo chce zavedením nového systému taktiež eliminovať prípadné problémy s nedostupnosťou portálu daňovej správy v čase podávania daňových priznaní.