RÍM 4. júla (WEBNOVINY) – Kľúčové údaje, ktoré by mohli vrhnúť viac svetla na januárové stroskotanie výletnej lode Costa Concordia, zrejme nebudú mať vyšetrovatelia k dispozícii.
Podľa talianskych médií totiž takzvaná čierna skrinka v čase nárazu pravdepodobne nefungovala, keďže základné údaje o plavbe chýbajú.
Vyšetrovatelia sa tak musia spoľahnúť na menej presné počítačové záznamy tragickej plavby.
Denník Corriere delle Sera zároveň priniesol informácie, že bezpečnostné dvere, ktoré mali zabrániť zaplaveniu priestorov luxusného plavidla, boli v čase nehody otvorené.
Obe tieto podozrenia však spoločnosť vlastniaca loď odmietla ako nepravdivé.
Obrazom: Tragický koniec talianskeho „Titanicu“
Costa Concordia stroskotala v piatok 13. januára 2012 po tom, ako kapitán Francesco Schettino svoju takmer 300-metrovú loď naviedol na plytčinu neďaleko ostrova Giglio. Mohutné plavidlo následne nabralo vodu a začalo sa nakláňať. Na palube bolo viac než 4200 ľudí. Tragickou bilanciou je 32 mŕtvych a desiatky zranených. Costa Concordia je najväčšou loďou v histórii, ktorá stroskotala, prekonala aj Titanic.Foto: SITA/AP
Costa Concordia stroskotala v piatok 13. januára po tom, ako kapitán Francesco Schettino svoju takmer 300-metrovú loď naviedol na plytčinu neďaleko ostrova Giglio.
Tragickou bilanciou je 32 mŕtvych a desiatky zranených. Schettino čelí obvineniam z viacnásobného neúmyselného zabitia a opustenia lode pred ukončením evakuácie plavidla, na ktorom sa v čase nárazu nachádzalo viac ako 4200 ľudí.
Obvineniam čelí aj ďalších osem osôb vrátane vedúcich predstaviteľov spoločnosti Costa Crociere.