PARÍŽ 22. augusta (WEBNOVINY) – Francúzska maloobchodná sieť Carrefour otvorí v utorok dva nové hypermarkety zamerané na konkurencieschopné produktové oblasti spoločnosti. Ako uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Lars Olofsson pre Le Journal du Dimanche, firma sa tak snaží podporiť klesajúci odbyt v Európe. Carrefour realizuje svoj trojročný plán, v rámci ktorého sa plánuje zbaviť aktív v niektorých krajinách a modernizovať svoje európske hypermarkety, ktoré generujú polovicu tržieb spoločnosti.
„Koncept všetkého pod jednou strechou bazárového typu je minulosťou,“ uviedol Olofsson. Plán zahŕňa investovanie tretiny z úspory 3,1 mld. eur, ktoré chce firma ušetriť na nákladoch do roku 2012, do modernizácie. Spoločnosť chce pritom zaviesť nové produktové rady a cenové zvýhodnenia, aby prilákala zákazníkov späť do svojich hypermarketov.
Podľa Olofssona sa bude Carrefour sústrediť na oblasti, v ktorých je konkurencieschopný, ako textil, doplnky do domácnosti a potraviny. „V pilotných obchodoch, ktoré otvoríme v Lyone, niektoré oddelenia vylúčime, niektoré zlúčime a zavedieme nové,“ povedal Olofsson. Ako napokon uviedol generálny riaditeľ, aj napriek tomu, že spotrebiteľský sentiment je naďalej na nízkej úrovni, dokázal Carrefour zvýšiť od začiatku roka svoj trhový podiel vo Francúzsku o 1 percentuálny bod na 24 %.
Spoločnosť Carrefour, druhý najväčší maloobchodný reťazec na svete s 15 500 predajňami v 35 krajinách sveta, pôsobila na slovenskom trhu, kde prevádzkovala štyri hypermarkety. Tie kúpilo a od 1. marca 2008 prevádzkuje konzorcium spoločností ECM Group N.V. a I.C.S., a.s. Spomínané hypermarkety sú však i naďalej v prevádzke pod značkou Carrefour, a to na základe franchisingu.
SITA, Reuters