Bratislavský kraj chce investovať do opráv mostov a ciest

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Frešo
Pavol Frešo Foto: SITA/Michal Svítok

BRATISLAVA 29. decembra (WEBNOVINY) – Bratislavský samosprávny kraj chce väčšinu peňazí v oblasti infraštruktúry investovať opráv mostov a ciest, ktoré sú v havarijnom stave. V kraji je totiž mnoho mostov a ciest v havarijnom stave, ktoré si vyžadujú okamžitú opravu. Skonštatoval to predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo v rozhovore pre agentúru SITA. Bratislavský samosprávny kraj spravuje všetky cesty II. a III. triedy v rámci župy, okrem diaľnic a ciest prvej triedy. Kraj preto rieši otázku ich údržby, ale aj otázku ich rekonštrukcie. „Primárne to znamená, že sú to cesty v okresoch Senec, Pezinok a Malacky a v podstate sú to tie cesty, ktoré sú najviac zaťažené,“ uviedol Frešo. Infraštruktúra ciest je pre kraj v budúcom roku prioritou číslo jeden. Krajské zastupiteľstvo schválilo zdvojnásobenie rozpočtu v tejto oblasti a väčšinu peňazí chce investovať práve do opráv. „Európska investičná banka skúmala túto župu zhruba šesť-sedem mesiacov, ako tu fungujú ekonomické ukazovatele, ako tu fungujú manažment a ekonomika ako taká a potom prišli s tým, že nám ponúkajú obnovenie a rozšírenie istého úverového rámca. To sú veľmi výhodné peniaze určené práve na takúto rekonštrukciu, plánujeme to čerpať a je to schválené aj v rozpočte,“ uviedol župan.

Bratislavský samosprávny kraj riešil tento rok finančnú krízu, ktorá bola spôsobená sčasti dlhom po minulom vedení, a výpadkom daní z príjmov fyzických osôb. „Tým pádom sme museli znižovať náklady na údržbu a rekonštrukcie,“ uviedol Frešo. Kraj v tomto roku zrekonštruoval tri mosty, jeden v Seneckom okrese, jeden v Malackom a jeden na pomedzí Pezinského a Seneckého okresu. Išlo o veľkú opravu na moste v Malackách, most v Tomášove a nadjazd ponad diaľnicu medzi Sencom a Pezinkom. Podľa Freša to bolo teritoriálne spravodlivé riešenie. „My vieme, že tie cesty v Bratislavskej župe sú vo veľmi zlom stave. Pokiaľ by sme ich chceli naozaj poriadne opraviť, tak to vychádza na viac ako desaťnásobok toho rozpočtu, ktorý si môžeme dovoliť,“ uviedol Frešo.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Pavol Frešo