BRATISLAVA 11. apríla (WebNoviny.sk) – Preskúmanie bežných predajných cien desiatok porovnateľných produktov v Lidli a Bille prinieslo jednoznačné výsledky: nákup v diskontnom reťazci je výrazne lacnejší!
O výhodnej cene a vysokej kvalite svojich privátnych značiek hovoria mnohí predajcovia potravín, je to však naozaj pravda? Odpoveď sa neskrýva v reklamných kampaniach, ale na pultoch predajní. Lidl, jediný skutočný diskontný predajca potravín na Slovensku, sa rozhodol preveriť, či sú tvrdenia z nedávnej reklamnej kampane spoločnosti Billa pravdivé. Výsledok je nespochybniteľný: zákazníci nakúpia výhodnejšie v Lidli!
„Na slovenský trh sme vstúpili ako posledný z veľkých hráčov V roku 2004 nikto nevedel čo to znamená keď sa povie diskont a na privátne značky sa ľudia a predovšetkým iní predajcovia potravín pozerali s nedôverou. Postupne sme Slovákov naučili rozumieť diskontu a privátnym značkám. Tento úspešný model dnes kopíruje väčšina našich konkurentov. Dnes si aj super a hypermarkety stavajú komunikáciu na privátnych značkách a označujú produkty diskontnými cenovkami,“ povedal Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika za oblasť nákupu a marketingu.
Billa vo svojej komunikácii zo začiatku roka tvrdí, že produkty jej privátnych značiek sú rovnako lacné či dokonca ešte lacnejšie ako diskontné výrobky, pričom jeden z nich je vždy v žlto-modrej vizualite. Spolu s odvolaním sa na diskont ide jednoznačne o narážku na Lidl. Diskont sa rozhodol zareagovať a neskrývať sa pritom za náznaky a odštartoval „bilancovanie„. „Pokiaľ dôverujete tomu, čo tvrdíte a nemáte čo skrývať, je prirodzené, že priznáte s kým sa porovnávate. Kým Billa to iba naznačila, my sme to spravili priamo, rovnako ako Billa v roku 2016 keď spustila kampaň zameranú na porovnanie predajných cien svojich a konkurenčných výrobkov,“ vysvetlil M. Nagy.
Lidl sa v „bilancovaní“ pozrel na bežné predajné ceny desiatok identických alebo kvalitatívne porovnateľných výrobkov z vlastného sortimentu a z ponuky spoločnosti Billa. Prieskum realizovaný agentúrou Go4insight z polovice marca odhalil mnoho rozdielov v cene za rovnaké výrobky. Výsledok je jednoznačný: ak zákazníci hľadajú výhodne ceny, nájdu ich v Lidli. „Do porovnania sme zaradili desiatky produktov, mnohé z nich dennej spotreby ako chlieb, mlieko, maslo, cukor či párky a salámy. Chceli sme ľuďom poskytnúť pravdivé informácie a je iba na nich, či sa rozhodnú veriť marketingu, alebo faktom,“ uzavrel Martin Nagy.
Cieľom Lidla nebolo zaútočiť na spoločnosť Billa, išlo o odpoveď na dlhodobú komunikáciu tohto reťazca, ktorá sa začala ešte v roku 2016. „Bilancovanie“ by nevzniklo bez série spotov zo začiatku roka 2019. Lidl svoju komunikáciu postavil na objektívnom porovnaní cien.
Inzercia