BANSKÁ BYSTRICA 13. januára (WEBNOVINY) – Spoločnosť RegioJet môže začať voziť cestujúcich na diaľkovej autobusovej linke Banská Bystrica – Bratislava. Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK) jej v utorok na prevádzkovanie tejto linky udelil licenciu.
Informoval o tom hovorca BBSK Vladimír Gürtler s tým, že predseda BBSK Marian Kotleba verí, že táto linka pomôže rozvoju Banskobystrického kraja, zlepší život jeho občanov, zvýši komfort a služby dopravcov pre cestujúcu verejnosť a podporí podnikateľské prostredie.
Novú autobusovú linku chcú spustiť 1. februára
O udelenie licencie na prevádzku autobusovej linky Banská Bystrica – Nitra – Bratislava požiadala spoločnosť RegioJet BBSK po tom, ako jej túto licenciu odmietol udeliť Bratislavský samosprávny kraj.
Ako pred týždňom uviedol Radim Jančura, majiteľ českého hodlingu Student Agency, ktorého je RegioJet súčasťou, novú autobusovú linku chcú začať prevádzkovať od 1. februára. Avizoval tiež, že cestujúci tak budú na trase medzi Banskou Bystricou a Bratislavou môcť využívať najluxusnejšie autobusy v Európe za polovičné ceny, než platia v súčasnosti. RegioJet má na to pripravených osem nových autobusov, každý za 350-tisíc eur.
Pravidelnú autobusovú linku Bratislava – Banská Bystrica chcela firma RegioJet pôvodne začať prevádzkovať 3. novembra. Bratislavský kraj jej však na základe nesúhlasného stanoviska Nitrianskeho kraja, respektíve mesta Nitra, odmietol na túto linku vydať licenciu.
Na protest spustili kampaň 50 bilbordov
Na protest proti tomuto rozhodnutiu firma minulý týždeň rozbehla v Bratislavskom a Nitrianskom kraji prostredníctvom 50 bilbordov kampaň proti korupcii a klientelizmu. Dopravca tvrdí, že splnil všetky zákonné požiadavky pre získanie licencie.
„Nedotované spojenie Bratislava – Nitra – Banská Bystrica môže byť prevádzkované tisíckami autobusových dopravcov. Jediný, kto rozhoduje o existencii daného spojenia, je zákazník, teda trh, nie politici Frešo, Belica a Dvonč,“ uviedol Jančura na adresu predsedov Bratislavského a Nitrianskeho kraja, ako aj primátora Nitry.
„Získanie licencie existuje len preto, aby sa overilo, či dané spojenie nie je v súbehu s dotovanou dopravou. Keďže neexistoval právny dôvod, aby licencia nebola vydaná, konkurencia si našla primátora Nitry Dvonča,“ dodal Jančura.