„Generácia Z očakáva, že technológie s ktorými bude pracovať budú intuitívne, relevantné a pútavé,“ hovorí generálny riaditeľ IBM pre Global Consumer Industries Steve Laughlin. „To predstavuje veľkú výzvu pre maloobchodníkov aj firmy, ktoré musia pripraviť pre zákazníkov interaktívnu personalizovanú skúsenosť zahŕňajúcu v sebe najaktuálnejšie prvky digitálnej komunikácie. Nejde pritom o lineárny druh inovácie, ale o úplne nový spôsob myslenia, jednania a správania sa.“
„Rovnako ako sme tu mali na prelome tisícročia generáciu tzv. Millennials, je tu teraz ešte väčšia skupina zákazníkov, pre ktorú by mali maloobchodníci pripraviť svoj tovar,“ hovorí prezident NRF Mathew Shay. „Na obchodoch oceňujú možnosť robiť nákupy z rúk do rúk. I Keď technológie sa pri nakupovaní neustále menia, niektoré nákupné zvyklosti zostávajú nemenné a maloobchodníci musia byť dostatočne pružní, a musia vedieť okamžite reagovať na všetky potreby zákazníkov. Mali by sa preto ešte viac zamerať na experimentovanie s novými inováciami ako na internete, tak aj v kamenných obchodoch, aby dokázali nepretržite vyhovieť všetkým potrebám svojich zákazníkov,“ dopĺňa šéf NRF.
Unikátna štúdia o generácii Z vychádza z prieskumu realizovaného spoločnosťou IBM Institute for Business Value, a vychádza z dát o viac ako 15 000 zákazníkoch vo veku 13 až 21 rokov v šestnástich krajinách sveta. Príslušníci generácie Z s dátumom narodenia od polovice deväťdesiatych rokov minulého storočia až do prvých rokov po roku 2000 sú prvou digitálne gramotnou generáciou, ktorá nepoznala iný svet, než svet smartfónov, mobilných telefónov a iných digitálnych zariadení.
Táto štúdia tiež zistila, že až 67 percent príslušníkov generácie Z nakupuje iba v kamenných obchodoch a 31 percent z nich v nich nakupuje aspoň niekedy, z čoho vyplýva, že až 98 percent príslušníkov tejto generácie stále nakupuje v klasických obchodoch.
Táto nová generácia Z je pre maloobchodníkov veľmi dôležitá, pretože predstavuje kúpnu silu vo výške 44 miliárd dolárov a 75 percent jej príslušníkov tvrdí, že minie viac ako polovicu zarobených peňazí. Táto generácia je tiež veľmi náročná, keďže až 52 percent zákazníkov z generácie Z nemá problém so zmenou značky produktu, pokiaľ kvalita nespĺňa ich požiadavky. Pre 66 percent príslušníkov tejto generácie sú rozhodujúcimi faktormi pri zmene značky kvalita a dostupnosť produktu, a až 65 percent z nich je zameraných na hodnotu, ktorú im značka ponúka.
Štúdia tiež odhalila mnohé digitálne zvyklosti generácie Z:
– 73 percent príslušníkov generácie Z používa svoje mobilné telefóny hlavne na posielanie textových správ a chatov s rodinou a priateľmi, ale radi by takto „komunikovali“ aj so svojimi obľúbenými značkami
– 36 percent z nich je ochotných vytvoriť digitálny obsah pre svoju obľúbenú značku, 42 percent z nich je ochotných zapojiť sa do nejakej hry v rámci marketingovej kampane a 43 percent z nich sa zapojí do recenzie produktu
– nemajú pochopenie pre využívanie zložitých technológií, požadujú bezproblémové digitálne a mobilné služby
– 62 percent z nich nebude používať aplikácie alebo internetové stránky, ktoré majú zložitú navigáciu a 60 percent z nich nebude využívať aplikácie alebo internetové stránky, ktoré sa pomaly načítajú
– príslušníci generácie Z vedia, že informácie sú pre maloobchodníkov dôležité, takže chcú vedieť, ako sú chránené informácie, ktoré im poskytnú
– menej ako 30 percent z nich je ochotných zdieľať informácie o svojom zdraví, mieste pobytu, osobnom živote alebo informácie o platbách, až 61 percent príslušníkov generácie Z sa bude cítiť lepšie, keď budú vedieť, že ich informácie sú bezpečne uložené a sú dostatočne chránené.
Viac informácií nájdete Tu.