BRATISLAVA 26. marca (WEBNOVINY) – Renault Zoe bol od začiatku vyvíjaný ako elektromobil. Konštruktéri teda nemuseli čeliť problémom súvisiacim s prestavbou štandardného modelu poháňaného spaľovacím motorom na elektromobil a a uchyľovať sa kvôli tomu k nejakým kompromisom.
Renault Zoe sa teda pripojí k radu už existujúcich elektromobilov značky Renault, aby pomohol splniť záväzok “Renault 2016 – Drive the Change”. V rámci tohto plánu chce automobilka Renault znížiť emisie svojho produktového portfólia o 10% do roku 2013 a o ďalších 10% do roku 2016.
V modeli Zoe vidí automobilka Renault riešenie mobility s nulovým emisiami pre každého. Mal by byť totiž relatívne dostupný. To sa ale uvidí po jeho príchode na slovenský trh. Niektoré európske štáty ponúkajú dotácie pre obyvateľov, ktorí sa rozhodnú pre kúpu elektromobilu. U nás zatiaľ niečo také nefunguje, takže s tou dostupnosťou to bude otázne. Je ot však hudba budúcnosti. Renault Zoe sa na náš trh zrejme nedostane skôr, ako v roku 2013. Prvým elektromobilom, ktorý začne Renault predávať na Slovenku, bude model Kangoo Z.E.. Do predaja sa dostane pravdepodobne už na jeseň, no Slováci si ho môžu obzrieť už tento víkend na bratislavskom maratóne.
Každopádne, model Zoe je pre automobilku Renault veľmi dôležitý. Prichádza totiž s novou dizajnovou filozofiou, ktorá bude neskôr aplikovaná aj na ďalšie modely, ktoré ešte len čakajú na svoje predstavenie verejnosti.
O tom, že Renault Zoe by mal byť použiteľný elektromobil, svedčí hneď niekoľko faktov. Automobilka sľubuje dojazd 210 km, pričom elektromotor produkuje celkom slušných 65 kW (88 k) a 220 Nm. Je možné ho dobíjať akýmkoľvek prúdom. Čas nabíjania sa pohybuje v závislosti od prúdu od 30 minút po deväť hodín.
Okrem Renaultu Zoe vystavovala táto francúzska automobilka v Ženeve aj faceliftovaný rad Mégane a Scénic. Popri týchto dvoch modernizovaných modelových radoch tu mali setovú výstavnú premiéru aj dva nové motory.
Prvým z nich je trojvalcový prepĺňaný benzínový agregát Energy Tce 90. Z objemu 0,9 litra produkuje až 66 kW (90 k) a 135 Nm. Vďaka turbodúchadlu s mimoriadne nízkou zotrvačnosťou, variabilnému časovaniu ventilov a systému start/stop bude tento motor nepochybne dosahovať veľmi priaznivú spotrebu paliva.
Podobne je na tom aj druhá novinka z portfólia agregátov automobilky Renault Motor Energy dCi 90 vychádza z 1,5-litrového motora Energy dCi 110. Renault síce znížil výkon tohto motora o 20 koní, no poklesla aj spotreba paliva. Renault Kangoo s týmto motorom dosahuje neuveriteľnú spotrebu len 4,4 litra nafty na 100 km.