Prvá jazda: Audi A7 Sportback

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Prezentácia Audi A7 Sportback
Foto: Martin Kamenický

BRATISLAVA 22. septembra (WEBNOVINY) – Na tlačovej konferencii nám Audi A7 Sportback hrdo predstavili s tým, že toto auto je nie dva, ale hneď tri v jednom. Vraj v sebe spája eleganciu sedanu so športovým fílingom kupé a praktickosťou kombi. A aký sme mali z neho prvý pocit my? Celkom jednoznačný – je to jednoducho obrovské auto. Neznamená to však, že by pôsobilo príliš mohutne a nemotorne. Práve naopak, karoséria s líniami kupé mu skutočne prepožičiava ladnosť a športový štýl, ktorý podčiarkujú predné aj zadné svetlá z LED diód.

Tento typ „nepravého“ kupé, ktorému za dvojicou predných dverí pribudli pre väčší komfort cestujúcich aj zadné, je v súčasnosti v móde a experimentujú s ním všetky prémiové značky. Nedávno sme mali možnosť jazdiť v podobnom aute – BMW 5 GT. Ak nebudeme hovoriť o triedach, ale čisto o karosérii, tak u nás vyhráva Audi. Bavorskému modelu body odoberá príliš kolmá predná maska a rozporuplne tvarovaná zadná partia auta. Ale vráťme sa k Audi.

Prezentácia Audi A7 Sportback
Foto: Martin Kamenický

Foto: Martin Kamenický

Prezentácia Audi A7 Sportback
Foto: Martin Kamenický

Foto: Martin Kamenický

Prezentácia Audi A7 Sportback
Foto: Martin Kamenický

Foto: Martin Kamenický

Prezentácia Audi A7 Sportback
Foto: Martin Kamenický

Foto: Martin Kamenický

Štyri motory, dve prevodovky

Pod kapotou nového Sportbacku A7 budú štyri výkonné šesťvalce a aj ten najslabší z nich má viac než 200 koní. Dva sú naftové, dva benzínové. Slabším naftovým agregátom je trojliter s výkonom 150 kW (204 koní), výkonnejší má taktiež trojlitrový objem, no môže sa pochváliť výkonom 180 kW, respektíve 245 koní. Priaznivci benzínu sa môžu rozhodovať medzi prepracovanými motormi 2.8 FSI a 3.0 TFSI. Slabší z nich má rovnaký výkon ako slabší z dvojice dieslov, teda 150 kW, výkonnejší preplňovaný kompresorom, má 220 kW, teda rovných 300 koní. Spájajú sa s nimi dva typy automatických prevodoviek. Slabšie motory využívajú Multitronic, silnejšie 7-stupňový S tronic, ktorý je zároveň jedinou alternatívou v prípade verzií s pohonom všetkých kolies.

Ak patríte k pokojnejším šoférom, v pohode si vystačíte aj s najslabším dieslom. Hoci sme mali spočiatku pochybnosti, či bude na takto veľké a silné auto stačiť, veľmi rýchlo sme ich stratili. Navyše má tak kultivovaný prejav, že naftový agregát identifikujete viac menej len podľa pohľadu na otáčkomer. Ďalší zaujímavý údaj sa týka jeho spotreby – v kombinácii s pohonom prednej nápravy by sa v priemere mala pohybovať len okolo 5,2 l/100 km. Oba dieslové motory budú zrejme medzi európskymi zákazníkmi najviac žiadané a trúfame si povedať, že ani jedným z nich nebudú sklamaní.

Na ceste sa auto správalo suverénne, držalo stopu a aj s relatívne ťažkými motormi umiestnenými pomerne vpredu sa vôbec neprejavovalo nedotáčavo. Môže za to aj tuhá karoséria, z veľkej časti vyrobená z hliníku a vysokopevnostnej ocele.

Počas prezentácie sa dalo jazdiť so všetkými motorizáciami, najväčší záujem bol prirodzene o 300-koňové TFSI. Ten mal nielen vynikjaúci ťah, ale aj skvelý zvuk. Podľa Audi by mal mať priemernú kombinovanú spotrebu len 8,2 litra a výborné parametre – na stovku zrýchli za 5,6 sekundy a maximálka je elektronicky obmedzená na 250 km/h.

Prezentácia Audi A7 Sportback
Foto: Martin Kamenický

Foto: Martin Kamenický

Prezentácia Audi A7 Sportback
Foto: Martin Kamenický

Foto: Martin Kamenický

Prezentácia Audi A7 Sportback
Foto: Martin Kamenický

Foto: Martin Kamenický

Prezentácia Audi A7 Sportback
Foto: Martin Kamenický

Foto: Martin Kamenický

Bez názvu
Foto: SITA

Foto: SITA

S týmto motorom sa spájala aj vysoká výbava, do ktorej patrilo napríklad drevené obloženie. Audi spolu s Volvom patrí k tým málo automobilkám, v ktorých konečne pochopili, že drevený obklad, nalakovaný tak silno, že pripomína plast, úplne postráda zamýšľaný prírodný charakter. Preto do auta zakomponovali výborne vyzerajúci svetlý obklad z dreva, na ktorom na prvý pohľad vidno, z akého je materiálu. A ku cti nemeckým inžinierom treba prirátať aj ďalšiu inteligentnú zmenu.

Technika na špičkovej úrovni

Týka sa systému nočného videnia. To využíva infrakamery a je vybavené algoritmom, vďaka ktorému dokáže upozorniť na neosvetleného chodca (alebo zviera) idúce po ceste, alebo v jej blízkosti. Oproti konkurencii zdanlivo žiadna zmena, dokonca si trúfame povedať, že tento systém mal v testovaných BMW širší dosah. Je tu však jedno podstatné ale. Tým je spôsob, akým sa údaje zobrazujú. Z veľkého multimediálneho displeja sa presunuli na menší v prístrojovej kaplnke a tam ho vodič môže oveľa jednoduchšie sledovať periférne bez toho, aby musel výraznejšie odvracať pohľad od cesty. Varovania sa objavia aj na head-up displeji, ktorý dôležité údaje premieta priamo do zorného poľa vodiča.

Ďalšie zjednodušenie sa týka ovládania multimédií pomocou rozhrania MMI na stredovej konzole, doplneného v najvyššej verzii touchpadom (presne takým, aký majú mnohé notebooky). Napriek tomu je na ňom ešte stále priveľa ovládačov, medzi ktorými sa pomerne ťažko orientuje, konkurencia má podobné systémy vyriešené jednoduchšie.

V navigačnom softvéri sú využité aj mapové podklady od Google, dáta sa zobrazujú na obrovskom, maximálne 8-palcovom (uhlopriečka 20,3 cm) výsuvnom displeji na stredovom paneli. Keď sa vysúva, máte pocit, akoby vám odtiaľ vyliezal plnohodnotný iPad. Mimochodom – k tomu tento displej nemá ďaleko nielen rozmermi, do jeho výbavy totiž patrí aj wi-fi, takže bude bez problému komunikovať aj s vaším notebookom, multimediálnym prehrávačom, alebo mobilom, cez ktorý môže systém v aute prijímať dáta priamo z internetu.

Prezentácia Audi A7 Sportback
Výsuvný displej má uhlopriečku 8 palcov. Foto: Martin Kamenický

Foto: Martin Kamenický

Prezentácia Audi A7 Sportback
Asistent pre vykrývanie mŕtveho uhla. Foto: Martin Kamenický

Foto: Martin Kamenický

Prezentácia Audi A7 Sportback
Cúvacia kamera. Foto: Martin Kamenický

Foto: Martin Kamenický

Prezentácia Audi A7 Sportback
Touchpad - súčasť MMI. Foto: Martin Kamenický

Foto: Martin Kamenický

Prezentácia Audi A7 Sportback
Drevené obloženie, ktoré naozaj ako drevo aj vyzerá. Foto: Martin Kamenický

Foto: Martin Kamenický

Ak si z neho stiahnete do auta hudbu, dbajte na to, aby mala slušný dátový tok, reprodukovaná totiž môže byť high-endovým audiom Advanced Sound System Bang & Olufsen s celkovým výkonom 1300 wattov a 15-timi reproduktormi. A vychutnávať si ju budete v dokonale odhlučnenej kabíne.

Na záver sa ešte treba zmieniť o kufri. Ako sa patrí na luxusnú limuzínu, dá sa otvárať a zatvárať tlačidlom. Je dobre prístupný a má objem 535 litrov. Auto príde na náš trh už onedlho, A7 Sportback 3,0 TFSI quattro S tronic bude stáť v základe 59 500 eur a A7 Sportback 3,0 TDI quattro S tronic (180 kW) vyjde na 58 900 eur. Uvidíme, ako sa prejavia v dlhodobejšom teste, keď na nich budeme môcť najazdiť viac, než len pár desiatok kilometrov.

Martin Kamenický / Webnoviny.sk

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Audi