Muži a ženy majú pri kúpe jazdených vozidiel odlišné preferencie. Autá s parkovacím asistentom, handsfree či parkovacími senzormi sú stále skôr doménou mužov, tempomat si častejšie vyberajú ženy.
Muži uprednostňujú väčšie SUV a kombi, ženy zase kompaktné SUV alebo hatchbacky. Najobľúbenejšou farbou je u mužov šedá, u žien zase biela.
Ženy bývajú praktickejšie
Vyplýva to z údajov skupiny AURES Holdings, prevádzkovateľa medzinárodnej siete autocentier AAA Auto a Mototechna.
„V našich autocentrách sa trendy u kupujúcich líšia podľa pohlavia. Mužskou doménou sú dlhodobo asistenčné prvky a doplnkové výbavy. Majú jednoducho radi komfort. Ženy bývajú praktickejšie a často doplnkovú výbavu neriešia, ale ak ju raz niekto vyskúša, nabudúce si už menej vybavené vozidlo nekúpi,“ priblížila preferencie zákazníkov generálna riaditeľka AURES Holdings Karolína Topolová.
Počet ojazdených áut na našom trhu stúpa, vyšší dopyt badať pri elektrických a hybridných automobiloch
Vlani prvýkrát za tridsaťdva rokov histórie skupiny ženy prekonali mužov pri kúpe áut s tempomatom.
Zatiaľ čo systém pre reguláciu rýchlosti si spolu s vozidlom zaobstarávalo za posledné roky viac mužov, u žien získaval na obľube pozvoľnejšie. Minulý rok si ho prvýkrát zadovážilo dokonca 68 % žien.
Vzrástol dopyt po elektromobiloch
Dámy dobehli pánov aj v prípade výbavy bluetooth konektivity, ktorú používajú nielen na bezpečné telefonovanie za volantom ale aj na prehrávanie hudby.
Pokiaľ ide o palivá, 68 % mužov si vyberá benzínové vozidlá a 31 % dieselové, v prípade žien je 61 % benzínových a 28 % dieselových. Dopyt po alternatívnych palivách rastie u oboch pohlaví, u dám dokonca mierne rýchlejšie ako u pánov.
V januári si Slováci z cudziny individuálne doviezli takmer 4 700 osobných áut, drvivú väčšinu z nich tvorili jazdenky
„Predaj elektromobilov vzrástol u oboch pohlaví viac ako päťnásobne, aj keď stále ide len o dve desiatky predaných automobilov za minulý rok. Elektromobily si zatiaľ častejšie kupujú podnikatelia a firmy,“ upresnila Topolová.
Viac mužov chce automat
Automatická prevodovka je stále ešte doménou mužov. Vlani si ju zaobstaralo 41 % zákazníkov a 32 % zákazníčok. Náhon na všetky štyri kolesá si vybralo 21 % pánov a 9 % dám.
Najobľúbenejšími modelmi boli vlani u oboch pohlaví tradične Škodovky, u mužov Octavia, Fabia a Superb, u žien Octavia, Fabia a Karoq. V prípade elektromobilov si zákazníci najčastejšie vybrali Mazdu MX-30, zákazníčky BMW i3.
AURES Holdings prevádzkuje sieť pobočiek v Českej republike, na Slovensku, v Poľsku, Maďarsku, Nemecku a Holandsku.
Za dobu svojej existencie obslúžila už vyše tri milióny zákazníkov. Skupina je so 100-tisícami predaných automobilov ročne najväčším predajcom jazdeniek v strednej Európe.
Predáva aj zánovné vozidlá pod obnovenou značkou Mototechna. Na západných trhoch pôsobí prostredníctvom spoločnosti Driverama.