Volkswagen už roky vytvára pre rôzne trhy rôzne modely presne podľa požiadaviek lokálnej populácie. Európske modely sú iné než americké, čínske, či africké. A tak existuje hŕba modelov, ktoré u nás na Slovensku nikdy neuvidíme na cestách a akiste právom si myslíme, že je to škoda.
Jedným z nich je model Lavida Pro, ktorý práve prešiel v Číne homologizáciou, čínsky úrad MIIT zverejnil pri tejto príležitosti kľúčové foto a dáta. Lavida Pro sa chystá bojovať o priazeň tradičnejších čínskych zákazníkov, ktorí nemajú záujem o elektrické autá.
Lavida je v Číne silné meno. Roky to bol najpredávanejší model a ešte aj v súčasnosti, napriek dlhodobému poklesu záujmu obyvateľov Číny o cudzie značky, je Volkswagen Lavida stále mimoriadne predávaným automobilom. Veď iba minulý rok sa z portfólia zvaného Lavida predalo vyše 320-tisíc vozidiel.

Z Lavidy na Lavidu Pro
Volkswagen si ale povedal, že od roku 2018 už ubehlo veľa času a je správna chvíľa na novú generáciu modelu s celkom novým a celkom sympatickým dizajnom. Aby to mali cudzinci komplikovanejšie, model sa volá Lavida Pro po vzore čínskej verzie modelu Passat Pro, ktorý s týmto označením meria cez 5 metrov a má presne taký dlhý rázvor ako čínsky ľud potrebuje.
Spoločnosti Volkswagen Slovakia sa darilo, produkcia presiahla 340-tisíc vozidiel
Kompaktnejšou alternatívou je teda Lavida Pro s celkovou dĺžkou 4720 mm, šírkou 1806 mm, výškou 1482 mm a rázvorom 2688 mm. Na našom trhu má najbližšie k Octavii, na americkom zasa k Jette. Ide o sedan s trojpriestorovou karosériou, takže Octaviu si radšej škrtnime.
Ale spojitosť so Škodou nie je pre Lavidu žiadna neznáma, veď v Číne sa už dva roky predáva Lavida XR, teda menšia verzia Lavidy, ktorá sa na iných trhoch volá Volkswagen Virtus a v Indii sa napríklad volá Škoda Slavia…

Nie je to žiaden „lacák”
Lavida Pro nie je žiaden „lacák”, toto auto stojí na MQB platforme a s hmotnosťou 1780 kg o ňom môžeme písať ako o riadnom kuse železa. Pravdepodobné však je, že ide o celkovú hmotnosť, teda s kompletným zaťažením a reálna pohotovostná sa pohybuje pod 1,4 t.
Auto jazdí na 15- a 16-palcových diskoch. Vpred Lavidu prijateľným tempom ženie motor 1.5 TSI s výkonom 81 kW v kombinácii so 7-stupňovou DSG prevodovkou.
Ak sa vám zdá byť výkon príliš skromný, nevadí, VW má v ponuke auto aj pre vás. Volá sa Lamando L a je to o kúsok vyššie postavené auto s rovnakým motorom naladeným na 118 kW.
