BRATISLAVA 25. marca (WEBNOVINY) – Technické parametre nového Koenigseggu Agera R vyrážajú dych. Päťlitrový osemvalec preplňovaný dvojicou turbodúchadiel produkuje neuveriteľných 820 kW (1 115 k) pri 6 900 ot/min. a až 1 200 Nm krútiaceho momentu, ktorý vrcholí pri 4 100 ot./min. Motor pritom točí 7 250 ot./min. a v rozmedzí 2 700 až 6 170 ot./min. krútiaci moment motora neklesá pod 1 000 Nm.
Výkon motora je teda ohromujúci, no Agera R ešte nekončí. Vďaka karbónovo – kevlarovej karosérii váži toto auto iba 1 435 kg. To znamená, že na „jedného koňa“ pripadá iba 1,19 kg, čiže takmer nič. Vďaka tomu teda Agera R vystrelí na stovku za neuveriteľných 2,9 sekundy. Dvestovkou uháňa už po 7,5 sekundy od štartu, čo je čas medzi bežnými smrteľníkmi považovaný za celkom slušný v prípade zrýchlenia na stovku.
Agera R neprestáva ohromovať dynamikou. Zo spomínanej dvestovky dokáže zastaviť za 5,2 sekundy. Zo stokilometrovej rýchlosti zastaví Koenigsegg Agera R na vzdialenosti 30,5 metra, čo z neho robí nového rekordéra. Doterajší držiteľ rekordu, Ferrari 458 Italia, to dokáže na vzdialenosti 32,5 metra. Okrem nízkej hmotnosti sú tajomstvom úspechu Agery R brzdy s rozmermi 397×40 vpredu a 380×34 vzadu. Predné brzdy majú šesť piestikov, pričom tie zadné majú o dva menej.
Foto: Koenigsegg
Foto: Koenigsegg
Foto: Koenigsegg
Foto: Koenigsegg
Extrémny výkon Koenigseggu Agera R prenáša na kolesá zadnej nápravy sedemstupňová dvojspojková prevodovka. Motor je okrem benzínu schopný spaľovať aj bioetanol E85. Nádrž má 80 litrov, takže pri pokojnom tempe a výrobcom udávanej kombinovanej spotrebe 14,7 litra na ňu spravíte aspoň 500 km.
Koenigsegg Agera R neexceluje iba „v priamke“. V zákrutách zvláda bočné preťaženie 1,6 G. Pomáhajú mu k tomu aj pneumatiky Michelin Supersport, ktoré majú vpredu rozmer 265/35 R19 a vzadu dokonca až 345/30 R20.
Cena tohto auta zatiaľ nebola zverejnená, ale ako to už u týchto áut býva zvykom, iste bude astronomická. Za zmienku však stojí ešte zoznam príplatkovej výbavy, ktorý obsahuje aj také kuriózne položky, ako strešný nosič na lyže, ktorý sa montuje na presklený odnímateľný hardtop. Spomínanú astronomickú cenu môžete dvihnúť do ešte väčších výšin napríklad aj celokarbónovou karosériou. V tomto prípade sa ozaj fantázii medze nekladú. Viac sa o tomto aute a o švédskej automobilke Koenigsegg samotnej dočítate na ich oficiálnej stránke. Ak sa rozhodnete pre kúpu, dajte nám vedieť, radi sa prevezieme.