10 skrytých symbolov, ktoré možno nájsť v slávnych logách

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Znacky.jpg

Sú svetovo preslávené a stretávame sa s nimi takmer každý deň. Reč je o známych značkách, ako je napríklad Google, McDonald, Nike a iné. A v 90% prípadoch nemáme tušenie, aký význam je skrytý v zdanlivo abstraktných riadkoch.

Google

Tvorcovia loga Google použili tri hlavné farby: červenú, žltú a modrú. Môžete si všimnúť, že ich usporiadanie v rámci loga podlieha špecifickému algoritmu. Zelená farba však nelogicky zvýrazňuje písmeno „l“ v strede slova a robí ho najdôležitejším a najvýraznejším. Dizajnéri tým chceli naznačiť, že Google je o rozbití stereotypov a nehrá podľa bežných pravidiel.

Google.jpg

McDonald

Staviteľ prvých reštaurácií McDonald’s prišiel s nápadom vybaviť budovy dvoma veľkými zlatými oblúkmi. Tieto architektonické prvky sa rýchlo stali symbolom rýchleho občerstvenia. Neskôr sa spoločnosť rozhodla opustiť logo, ale psychológ Louis Cheskin presvedčil manažment, aby ho udržal. Tvrdil, že tento symbol vyzerá podobne ako obrátený obraz ženských prsníkov, a preto pripomína ľuďom ich bezstarostné detstvo.

Mcdonald.jpg

Goodwill

Goodwill je svetovo preslávená nezisková organizácia, ktorá zbiera potravinové dary, šatstvo a iné veci, ktoré potrebujú ľudia v núdzi. Zamestnanci organizácie veria, že robenie dobrých skutkov by sa nemalo považovať za niečo neobvyklé, ale skôr za každodennú činnosť. To je dôvod, prečo ich logo je postavené okolo písmena G , ktoré z diaľky pripomína šťastnú tvár. 

Goodwill.jpg

Chanel

Príbeh vzniku tohto loga je veľmi osobitý a romantický. Coco Chanel ho kreslila pri pobyte na Château Crémat v Nice. Podľa jednej populárnej legendy bol svetoznámy symbol inšpirovaný klenutými oblúkmi hradu. Mnohí poukazujú na kúzlo písmen, pretože „CC“ predstavuje prvé písmená v mene hradu a iniciály Coco.

Chanel.jpg

Nike

Študentka menom Carolyn Davidson dostala za to, že navrhla toto logo v roku 1975 iba 35 dolárov. Ako môžete ľahko uhádnuť, svetoznámy symbol predstavuje krídla gréckej bohyne Nike, ktorá inšpiruje bojovníkov k víťazstvu.

Nike.jpg

Le Tour de France

Aj keď ste videli logo slávneho cyklistického preteku Tour de France miliónkrát predtým, je pravdepodobné, že ste si hneď nevšimli obraz cyklistu, ktorý je skrytý medzi písmenami. Pozrite sa lepšie – písmeno R tvorí telo cyklistu a slnko sa stáva kolesom bicykla!

Le tour de france.jpg

FedEx

Väčšina ľudí ihneď neuvidí šípku vytvorenú prázdnym priestorom medzi písmenami E a X. Ale akonáhle si to všimnete, začnete  to vidieť najskôr a vždy, keď sa pozriete na logo! A presne to je to, o čo sa tvorcovia loga snažili: šípka pôsobí na podvedomie zákazníkov, symbolizuje rýchlosť a dôveryhodnosť kuriérskej služby.

Fedex.jpg

Pepsi

Pri príprave na mexický deň Všetkých svätých (Deň mŕtvych) Pepsi raz dala do obehu fľaše s obráteným logom. Väčšina zákazníkov si myslela, že ide o jednoduchú výrobnú chybu, ale niektorí zvlášť všímaví zákazníci si uvedomili, že keď sa logo obráti, číta sa ako „isded“, čo je veľmi podobné slovu „je mŕtvy“!

Pepsi.jpg

Gillette

Na prvý pohľad sa môže zdať, že toto logo nemá nič spoločné s holením. Keď sa však lepšie pozriete, môžete vidieť, že hrany písmen G a I napodobňujú tvar známych žiletiek holiaceho stroja.

Gillette.jpg

Mitsubishi

Základom tohto loga je erb rodiny Iwasaki, zakladateľov spoločnosti Mitsubishi. V erbe sa nachádzajú tri diamanty nad sebou. Diamanty predstavujú spoľahlivosť, integritu a úspech, zatiaľ čo červená farba znamená dôveru. Okrem toho Japonci veria, že táto farba pomáha prilákať zákazníkov.

Mitsubishi.jpg

 

www.brightside.me

 

 

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie GoogleMcDonald'sNike