Sú svetovo preslávené a stretávame sa s nimi takmer každý deň. Reč je o známych značkách, ako je napríklad Google, McDonald, Nike a iné. A v 90% prípadoch nemáme tušenie, aký význam je skrytý v zdanlivo abstraktných riadkoch.
5 tajomstiev slávnych diel, o ktorých netuší 90 percent z nás
Tvorcovia loga Google použili tri hlavné farby: červenú, žltú a modrú. Môžete si všimnúť, že ich usporiadanie v rámci loga podlieha špecifickému algoritmu. Zelená farba však nelogicky zvýrazňuje písmeno „l“ v strede slova a robí ho najdôležitejším a najvýraznejším. Dizajnéri tým chceli naznačiť, že Google je o rozbití stereotypov a nehrá podľa bežných pravidiel.
McDonald
Staviteľ prvých reštaurácií McDonald’s prišiel s nápadom vybaviť budovy dvoma veľkými zlatými oblúkmi. Tieto architektonické prvky sa rýchlo stali symbolom rýchleho občerstvenia. Neskôr sa spoločnosť rozhodla opustiť logo, ale psychológ Louis Cheskin presvedčil manažment, aby ho udržal. Tvrdil, že tento symbol vyzerá podobne ako obrátený obraz ženských prsníkov, a preto pripomína ľuďom ich bezstarostné detstvo.
Goodwill
Goodwill je svetovo preslávená nezisková organizácia, ktorá zbiera potravinové dary, šatstvo a iné veci, ktoré potrebujú ľudia v núdzi. Zamestnanci organizácie veria, že robenie dobrých skutkov by sa nemalo považovať za niečo neobvyklé, ale skôr za každodennú činnosť. To je dôvod, prečo ich logo je postavené okolo písmena G , ktoré z diaľky pripomína šťastnú tvár.
Chanel
Príbeh vzniku tohto loga je veľmi osobitý a romantický. Coco Chanel ho kreslila pri pobyte na Château Crémat v Nice. Podľa jednej populárnej legendy bol svetoznámy symbol inšpirovaný klenutými oblúkmi hradu. Mnohí poukazujú na kúzlo písmen, pretože „CC“ predstavuje prvé písmená v mene hradu a iniciály Coco.
Nike
Študentka menom Carolyn Davidson dostala za to, že navrhla toto logo v roku 1975 iba 35 dolárov. Ako môžete ľahko uhádnuť, svetoznámy symbol predstavuje krídla gréckej bohyne Nike, ktorá inšpiruje bojovníkov k víťazstvu.
Le Tour de France
Aj keď ste videli logo slávneho cyklistického preteku Tour de France miliónkrát predtým, je pravdepodobné, že ste si hneď nevšimli obraz cyklistu, ktorý je skrytý medzi písmenami. Pozrite sa lepšie – písmeno R tvorí telo cyklistu a slnko sa stáva kolesom bicykla!
FedEx
Väčšina ľudí ihneď neuvidí šípku vytvorenú prázdnym priestorom medzi písmenami E a X. Ale akonáhle si to všimnete, začnete to vidieť najskôr a vždy, keď sa pozriete na logo! A presne to je to, o čo sa tvorcovia loga snažili: šípka pôsobí na podvedomie zákazníkov, symbolizuje rýchlosť a dôveryhodnosť kuriérskej služby.
Pepsi
Pri príprave na mexický deň Všetkých svätých (Deň mŕtvych) Pepsi raz dala do obehu fľaše s obráteným logom. Väčšina zákazníkov si myslela, že ide o jednoduchú výrobnú chybu, ale niektorí zvlášť všímaví zákazníci si uvedomili, že keď sa logo obráti, číta sa ako „isded“, čo je veľmi podobné slovu „je mŕtvy“!
Gillette
Na prvý pohľad sa môže zdať, že toto logo nemá nič spoločné s holením. Keď sa však lepšie pozriete, môžete vidieť, že hrany písmen G a I napodobňujú tvar známych žiletiek holiaceho stroja.
Mitsubishi
Základom tohto loga je erb rodiny Iwasaki, zakladateľov spoločnosti Mitsubishi. V erbe sa nachádzajú tri diamanty nad sebou. Diamanty predstavujú spoľahlivosť, integritu a úspech, zatiaľ čo červená farba znamená dôveru. Okrem toho Japonci veria, že táto farba pomáha prilákať zákazníkov.