Skupina amerických youtuberov žaluje YouTube a jej materskú spoločnosť Google za diskrimináciu videí s témami LGBT a ich autorov. Tvrdí, že YouTube obmedzuje vo videách LGBT reklamu a limituje ich dosah a vyhľadávanie.
Spoločnosť YouTube sa bráni, že sexuálna orientácia a rodová identita nehrajú žiadnu úlohu v tom, či videá zarobia na reklame alebo sa zobrazia vo vyhľadávaniach.
Odstraňuje reklamy z niektorých videí
Youtuberi dúfajú, že porota súdu v Kalifornii sa bude ich prípadom zaoberať. V rámci žaloby napríklad namietajú, že YouTube odstraňuje reklamu z videí, ktoré obsahujú slová ako „gej“ alebo „lesbický„, často označuje videá s témami LGBT za „citlivé“ alebo „pre dospelých„.
Francúzsko nezruší zdanenie firiem Google a Facebook, aj napriek Trumpovým hrozbám
Zamedzuje tiež ich zobrazovaniu vo vyhľadávaniach alebo odporúčaniach, prípadne nerobí dosť pre to, aby filtrovala obťažovanie a nenávistné prejavy v komentároch.
Žaloba sa tiež týka Googlu
Medzi žalujúcimi youtubermi sú napríklad speváčka Bria Kam a herečka Chrissy Chambers, ktoré majú spoločný YouTube kanál s viac ako 850 tisíc odberateľmi, Amp Somers, ktorý vyrába videá so sexuálnou výchovou, Chase Ross, ktorý dokumentuje svoje skúsenosti ako transrodový muž, alebo Lindsay Amer so vzdelávacími videami o témach LGBT.
V tolerancii homosexuálov aj iných skupín sa urobil krok späť a napätie rastie, tvrdí Cséfalvayová
Žaloba sa tiež týka Googlu, ktorý podľa nich odmieta tvorcom šou GNews! propagovať ich program, pretože obsahuje „šokujúci“ obsah.
Spoločnosti sa proti obvineniam bránia
YouTube aj Google sa proti obvineniam bránia. Nemenovaný predstaviteľ Googlu pre reklamu uviedol, že obsah týkajúci sa sexuality gejov ide proti ich reklamným pravidlám. YouTube tvrdí, že nediskriminuje LGBT témy a na YouTube je jednoduché nájsť populárne LGBT kanály aj s reklamou.
Spoločnosť však priznala, že jej automatické systémy urobili chyby pri rozhodovaní, či vylúčiť video z reklamy. Dodala však, že tvorcovia videí sa môžu proti automatickému rozhodnutiu odvolať. Rozhodnutia o umiestnení reklamy a obsahu robia väčšinou algoritmy, ktoré môžu mať problém s komplexnosťou a nuansami ľudského života.