Fakultná nemocnica s poliklinikou v Žiline začala distribuovať dotazníky spokojnosti priamo do prepúšťacích správ pacientov. Informovala o tom vo svojej tlačovej správe.
Nemocnica tak chce získať spätnú väzbu od väčšieho počtu hospitalizovaných návštevníkov.
Pacienti môžu písať aj negatívne podnety
„Doteraz mohli pacienti vyplniť dotazník len na našom webe alebo priamo na oddelení počas hospitalizácie, na čo mohli veľmi ľahko zabudnúť alebo sa na to aktuálne necítili,“ uviedol generálny riaditeľ žilinskej nemocnice Igor Stalmašek.
Aby zabezpečili lepšiu anonymitu a nikto sa nemusel báť napísať aj niečo negatívne, pacient teraz dostáva dotazník až po prepustení.
Podľa riaditeľa ho môžu vypísať doma a poskytnúť objektívnu spätnú väzbu, potom ho môžu odovzdať pri kontrolnej návšteve lekára, prípadne pri návšteve niektorej z ambulancií v areáli nemocnice.
Chcú osloviť čo najviac ľudí
Minulý rok sa k spokojnosti s FNsP Žilina vyjadrilo 2 368 pacientov s celkovou spokojnosťou na úrovni 93,37 %.
„Otázky sme nezmenili, prispôsobili sme ich len hodnoteniu INEKO, ktoré každoročne vyhodnocuje názory pacientov. Oslovujú však veľmi malú vzorku, preto je pre nás prioritou osloviť čo najviac ľudí, aby sme dokázali získať reálny obraz,“ priblížil Stalmašek.
Nemocnica má približne 1700 zamestnancov a každoročne hospitalizuje 30-tisíc pacientov, preto podľa riaditeľa nemocnice potrebujú neustále zisťovať, čo sa ľuďom páči, s čím sú spokojní a, naopak, čo im prekáža.
Schránky na dotazníky sú na každom oddelení a pri vstupoch do pavilónov pediatrie, chirurgie, očného, interného oddelenia, LDCH, oddelenia gynekológie a pôrodníctva, urológie a tiež na prízemí v hlavnej budove polikliniky vedľa informátora. Dotazník pacienti nájdu i na webe FNsP v sekcii Informácie pre pacientov.