Priemerný príjem na používateľa platformy Facebook v Európe predstavoval vo štvrtom štvrťroku 2023 vyše 23 dolárov. To je podľa portálu statista.com o 10 dolárov viac, ako je celosvetový priemer.
Najpoužívanejší medzi marketérmi
Facebooku sa najviac darí speňažiť používateľov na americkom kontinente. Na jedného používateľa tam pripadalo 68 dolárov. Najmenej získal v ázijsko-tichomorskom regióne, a to necelých šesť dolárov.
>>> Rubrika To fakt?
Začiatkom vlaňajška bol Facebook najčastejšie používanou platformou sociálnych médií medzi marketérmi na celom svete.
Podľa globálneho prieskumu 89 percent respondentov z radov marketérov využívalo túto sieť na propagáciu svojho podnikania. Ďalších 80 percent tak robí prostredníctvom Instagramu.
Prvá miliarda v roku 2012
S viac ako tromi miliardami aktívnych používateľov je Facebook celosvetovo najpoužívanejšou online sociálnou sieťou. Hranicu troch miliárd mesačne prekročil v druhom štvrťroku 2023. Z dvoch na tri miliardy sa dostal v priebehu šiestich rokov, počnúc druhým štvrťrokom 2017.
Svoju prvú miliardu Facebook dosiahol v treťom štvrťroku 2012. Na dosiahnutie dvoch miliárd aktívnych používateľov platforma potrebovala približne 13 rokov.
Instagramu, ktorý vlastní Meta, to trvalo 11,2 roka a YouTube od spoločnosti Google potreboval na dosiahnutie tohto míľnika približne 14 rokov. Hlavnou základňou spoločnosti Facebook je podľa portálu statista.com India, Spojené štáty sa umiestnili na druhom mieste.