Holandský úrad na ochranu spotrebiteľov uložil juhokórejskej firme Samsung pokutu v sume viac ako 39 miliónov eur pre „neprípustný vplyv“ na ceny televíznych prijímačov, ktoré predávajú internetoví maloobchodníci.
Praktiky narušili konkurenciu
O pokute pre firmu Samsung Electronics Benelux, ktorá je dcérskou spoločnosťou juhokórejského gigantu pôsobiacou v Holandsku, Belgicku a Luxembursku, holandský Úrad pre spotrebiteľov a trhy (ACM) informoval v stredu.
„Pod zámienkou odporúčania cien Samsung zabezpečil, aby maloobchodníci zvýšili svoje ceny na úroveň, ktorú si želal,“ uviedol vo vyhlásení šéf ACM Martijn Snoep. „Praktiky Samsungu narušili konkurenciu na úrovni maloobchodu a viedli k vyšším cenám pre spotrebiteľov,“ dodal.
Ochrana marže na úkor spotrebiteľov
„Prostredníctvom koordinácie cien Samsung chránil svoje vlastné marže a tiež marže maloobchodníkov na úkor spotrebiteľov,“ konštatoval ďalej ACM. Úrad poznamenal, že vo firme urobil prehliadky, počas ktorých získal dôkazy z komunikačnej aplikácie WhatsApp a elektronickej pošty.
Spoločnosť v písomnom stanovisku uviedla, že sa proti rozhodnutiu holandského úradu odvolá. „Rozhodnutie ACM nás sklamalo, pretože sme presvedčení, že Samsung Electronics Benelux … na holandskom trhu televíznych prijímačov neporušil zákony na ochranu hospodárskej súťaže, ako tvrdí ACM,“ uviedla spoločnosť.