Rozsiahly výpadok spoločnosti Microsoft v piatok narušil lety, banky, médiá a spoločnosti po celom svete.
Eskalácia prerušení pokračovala niekoľko hodín po tom, čo technologická spoločnosť uviedla, že postupne rieši problém ovplyvňujúci prístup k aplikáciám a službám Microsoft 365.
Nahlásené rastúce výpadky
Webová stránka DownDectector, ktorá sleduje výpadky internetu nahlásené používateľmi, zaznamenala rastúce výpadky v službách Visa, ADT security a Amazon a leteckých spoločností vrátane American Airlines a Delta.
Microsoft porušil protimonopolné pravidlá spájaním Teams s kancelárskym softvérom, tvrdí eurokomisia
Spravodajské stanice v Austrálii informovali, že letecké spoločnosti, telekomunikační poskytovatelia a banky a vysielatelia médií boli prerušení, pretože stratili prístup k počítačovým systémom. Niektoré novozélandské banky uviedli, že sú tiež offline.
Spoločnosť príčinu výpadku nevysvetlila
Microsoft 365 zverejnil na platforme X, že spoločnosť „pracuje na presmerovaní ovplyvnenej prevádzky do alternatívnych systémov, aby sa zmiernil dopad“ a že sleduje „pozitívny trend v dostupnosti služieb“.
Spoločnosť na žiadosť o vyjadrenie nereagovala. Príčinu výpadku bližšie nevysvetlila.
Problémy s odbavovaním letov
Medzitým veľké letecké spoločnosti a letiská hlásia veľké výpadky. Napríklad v Spojených štátoch boli uzemnené všetky lietadlá aeroliniek United, American, Delta a Allegiant. Problémy s odbavovaním a oneskorenie letov hlásili aj letiská v Berlíne, Ríme či Amsterdame, tiež letiská v Austrálii. Problémy evidujú i letecké spoločnosti, železnice a televízne stanice v Británii.
ESET zaznamenal masívny nárast tržieb. Presiahli 631 miliónov eur, najviac z Japonska
Spravodajské stanice v Austrálii – vrátane ABC a Sky News – neboli schopné vysielať na svojich televíznych a rozhlasových kanáloch a hlásili náhle vypnutie počítačov so systémom Windows. Vo viacerých krajinách nemohli nakupujúci v supermarketoch a predajniach zaplatiť pre výpadky platobných systémov.