- aktualizované 5. októbra 8:52
Sociálnu sieť Facebook a platformy Instagram a WhatsApp sú už znova dostupné po výpadku, ktorý trval zhruba šesť hodín.
Spoločnosť Facebook v utorok vo vyhlásení vysvetlila, že chybná zmena konfigurácie ovplyvnila jej interné nástroje a systémy, čo komplikovalo pokusy o vyriešenie problému.
Podľa nej však nie sú dôkazy o tom, že by boli v dôsledku výpadku skompromitované dáta používateľov.
Ospravedlnenie Zuckerberga
Zakladateľ Facebooku Mark Zuckerberg sa ospravedlnil ľuďom, ktorých postihol výpadok. Informuje o tom spravodajský portál BBC.
Výpadok sa začal v pondelok okolo 17:00, pričom ani do jednej z troch spomenutých služieb, ktoré Facebook vlastní, sa nebolo možné dostať ani na webe ani prostredníctvom smartfónových aplikácií. Používatelia sa do nich začínali dostávať až okolo 23:00.
Niektorí používatelia tiež hlásili problémy s platformou pre súpravy virtuálnej reality Oculus a aplikácie, ktoré si vyžadujú prihlásenie cez Facebook. Podľa webstránky Downdetector, ktorá sleduje výpadky, to bol vôbec najväčší výpadok, keď problémy hlásilo 10,6 milióna ľudí po celom svete.,
Výpadok takýchto rozmerov je zriedkavý
Výpadok takýchto rozmerov a trvania je zriedkavý. V roku 2019 technické problémy spôsobili nedostupnosť Facebooku a jeho aplikácií vo svete na viac ako 14 hodín.
Výpadok platforiem Facebooku sa stal v čase, keď si firma prechádza vážnou krízou po tom, čo informátorka, ktorá bola zdrojom série článkov denníka Wall Street Journal odhaľujúcich vedomosti spoločnosti o vnútornom výskume negatívnych účinkov jej produktov a rozhodnutí, odhalila svoju identitu.
V televíznej relácii 60 Minutes sa Frances Haugen identifikovala ako žena, ktorá anonymne podala sťažnosti u federálnych orgánov, v ktorých uviedla, že výskumy firmy ukazujú posilňovanie nenávisti a dezinformácií, zvyšovaniu polarizácie a že Instagram môže škodiť duševnému zdraviu, najmä u adolescentných dievčat.