VšZP zvyšuje kúpeľný štandard pre svojich poistencov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Sublime serenity
Foto: Getty Images

V rámci zvyšovania kvality poskytovaných služieb sa najväčšia zdravotná poisťovňa zamerala aj na kúpeľnú starostlivosť. V nových zmluvných podmienkach pre svojich poistencov garantuje vyšší počet procedúr, ako aj vyšší štandard ubytovania, a to pri zachovaní pôvodných cien, na čom sa VšZP k dnešnému dňu dohodla s väčšinou kúpeľných zariadení. Poistenci VšZP zo všetkých indikačných skupín tak majú zabezpečenú kvalitnú kúpeľnú starostlivosť v požadovanom štandarde.

Prístup jednotlivých zástupcov kúpeľných zariadení, ktorí zmluvy podpísali, si mimoriadne vážime. Vďaka vzájomnému pochopeniu aktuálnej situácie sa nám po náročných rokovaniach podarilo nájsť prienik ich požiadaviek a našich možností. To znamená, že poistencom z každej indikačnej skupiny môžeme i naďalej garantovať kvalitnú kúpeľnú starostlivosť,“ uviedol Richard Strapko, generálny riaditeľ VšZP.

Počet procedúr pri 21-dňovom pobyte sa tak zvyšuje z pôvodných 56 procedúr na 63, ktoré sú hradené z verejného zdravotného poistenia. Nové zmluvy s poskytovateľmi kúpeľnej starostlivosti zohľadňujú jej komplexnosť v prospech poistenca, aby mal efektívne poskytnuté všetky procedúry, na ktoré má nárok. Zároveň sú nastavené tak, aby klienti VšZP už viac neboli preferenčne ubytovaní v zariadeniach s nižším štandardom, čo sa často stávalo na úkor poistencov súkromných poisťovní. VšZP podporuje aj samoplatcov, pre ktorých v kúpeľoch dohodla zľavy pre rôzne cieľové skupiny.

„Sme si vedomí toho, že práve táto oblasť poskytovania zdravotnej starostlivosti už dlhšie čakala na upratovanie. Zo skúsenosti našich poistencov vieme, že v porovnaní s klientmi súkromných poisťovní mali menej procedúr a nižší štandard ubytovania. Poistenci VšZP sa už viac nebudú cítiť ako druhotriedni klienti. Stojíme za nimi, a preto pristupujeme k dorovnaniu platieb za pobyt v kúpeľných zariadeniach na Slovensku, aby im bola poskytnutá starostlivosť a služby na adekvátnej úrovni,“ hovorí generálny riaditeľ VšZP Richard Strapko.

VšZP zároveň pristúpila k zrovnoprávneniu cenových podmienok, čo znamená, že pri rovnakých procedúrach bude vo všetkých kúpeľov rovnaká cena. „Týmto krokom sa ruší cenová diskriminácia  a obrovský rozsah v cenách pri cenotvorbe,“ dodáva R. Strapko.

Kúpeľné zariadenia, ktoré zatiaľ nepristúpili k akceptovaniu rovnoprávnosti a poistencom VšZP chcú i naďalej poskytovať menej procedúr ako poistencom konkurenčných poisťovní, majú možnosť zvážiť svoje rozhodnutie do 30. marca 2022. V opačnom prípade s nimi VšZP nebude pokračovať v zmluvnom vzťahu. Svoju sieť má už dnes naplnenú natoľko, aby dokázala zabezpečiť kúpeľnú starostlivosť poistencom zo všetkých indikačných skupín v požadovanom štandarde.

Informačný servis

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Všeobecná zdravotná poisťovňaVšZP Všeobecná zdravotná poisťovňa