Rastúci odbyt na čínskom trhu pomohol nemeckému výrobcovi luxusných áut BMWk vyššiemu zisku za prvé tri mesiace tohto roka. Automobilka BMW uviedla, že predaj jej áut v Číne sa počas januára až marca takmer zdvojnásobil na 230 120.
Predaj na celom ázijskom trhu prekonal dokonca úroveň z obdobia pred pandémiou koronavírusu.
Na domácom trhu odbyt klesol
Spoločnosť BMW dosiahla dvojciferný rast predaja vo väčšej časti Európy a v USA. Výnimkou bol domáci nemecký trh automobilky, na ktorom odbyt jej vozidiel klesol o 5 percent.
Zahraničný obchod sa zatiaľ vyvíja pozitívne, ale problémom môže byť čipová kríza v automobilkách
Generálny riaditeľ BMW Oliver Zipse uviedol, že prvý kvartál ukázal, že „náš podnikateľský model je úspešný dokonca aj v časoch krízy“. Predaj elektrických automobilov BMW sa v prvom štvrťroku medziročne viac ako zdvojnásobil na 70 200.
Na nedostatok čipov netrpeli
Čistý zisk automobilky stúpol na 2,83 miliardy eur z úrovne 574 miliónov eur v rovnakom období pred rokom. Tržby BMW sa zvýšili o 15 percent na 26,78 miliardy eur.
Finančný riaditeľ Nicolas Peter uviedol, že firma nemala žiadny výpadok výroby pre nedostatok čipov, ktorý postihol automobilové odvetvie na celom svete. Dodal však, že pokiaľ ide o dodávky čipov, situácia zostáva „napätá“.