Napriek koronavírusu a nedostatku polovodičov sa spoločnosti Škoda Auto v porovnaní s vlaňajškom podarilo za prvý polrok zvýšiť dodávky vozidiel zákazníkom zhruba o pätinu. Aj preto v prvom polroku spoločnosť zvýšila svoje tržby v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka o 35,2 % na 10,2 miliardy eur.
Prevádzkový výsledok vzrástol o 327,2 % na 974 miliónov eur a prekonal tak aj hodnotu z roku 2019 pred pandémiou. Rentabilita tržieb dosiahla hodnotu 9,6 %. Automobilka o tom informovala v piatok.
Zisky po celej Európe
Od januára do júna dodala česká automobilka zákazníkom na celom svete 515 300 vozidiel, čo je o 20,8 % viac ako v rovnakom období minulého roka. V západnej Európe dodala zákazníkom 237 900 vozidiel, čo je o 30,9 % viac ako od januára do júna 2020.
Viac o téme: Ekonomické dopady koronavírusu
V Nemecku, na svojom celosvetovo najväčšom trhu, si automobilka v porovnaní s minulým rokom polepšila o 19,4 % na 75 900 vozidiel. V strednej Európe automobilka dodala zákazníkom celkovo 97 400 vozidiel.
Pokles v Číne
Vo východnej Európe bez Ruska spoločnosť zvýšila dodávky zákazníkom o 35 % na 22 500 vozidiel. V Rusku automobilka zaznamenala 52 800 dodaných vozidiel, v Číne dodávky poklesli o 43,1 % na 44 000 vozidiel, v Indii dodala Škoda spolu 4 900 vozidiel.
Volkswagen dosiahol rekordný zisk, za zvýšeným obratom stoja predovšetkým luxusné značky
V Turecku zaznamenala značka nárast dodávok vozidiel o 129,8 % a dodala tu celkom 17 600 vozidiel.