Produkcia trnavského Stellantisu dosiahla v minulom roku 264 702 vozidiel. Rok predtým pritom automobilka vyrobila 312 509 áut. Medziročne tak výrobné linky fabriky opustilo o asi 15 % menej automobilov.
Stellantis spúšťa nábor zamestnancov
Ako ďalej pre agentúru SITA uviedol hovorca spoločnosti Michal Nič, 70 % produkcie tvoril Citroen C3, zvyšnú časť Peugeot 208. Jeho výroba v Trnave skončila ku koncu septembra. Hlavné odbytové trhy predstavovali Francúzsko, Taliansko, Veľká Británia, Španielsko a Nemecko.
Trnavský Stellantis zažil transformačný rok, prešiel si viacerými zmenami a má veľké plány
„Rok 2024 bude pre nás nábehový, so spustením sériovej výroby novej elektrickej C3 a neskôr aj ďalších modelov,“ doplnil aktuálne plány hovorca. V súvislosti so zvyšovaním objemu výrobu bude Stellantis spúšťať nábor zamestnancov na tretiu a neskôr aj štvrtú výrobnú zmenu.
Výroba nových modelov
„Prioritou trnavskej automobilky pre tento rok je spustenie výroby nových modelov načas a v požadovanom objeme a kvalite pre našich zákazníkov,“ uzavrel Nič.
Nedostatok pracovnej sily riešia automobilky pomocou cudzincov, vo Volkswagene tvoria dve percentá zamestnancov
Trnavská automobilka je lídrom vo výrobe malých vozidiel segmentu B-mainstream. Sériovú výrobu spustila 1. júna 2006. Priamo v závode pracuje okolo 3 500 zamestnancov.