Nová emisná norma Euro 7 je bližšie k definitívnemu schváleniu. Na jej podobe sa totiž dohodli zástupcovia Európskeho parlamentu a jednotlivých členských štátov. Nariadenie ešte musia schváliť aj formálne. Osobné autá, dodávky, nákladné autá, ale aj autobusy by vďaka novým pravidlám mali byť v budúcnosti ešte ekologickejšie.
Európske združenie výrobcov automobilov (ACEA) považuje uvedenú dohodu za významný míľnik, ktorý výrobcom poskytne istotu pri plánovaní.
Japonská korporácia odkúpi oceliarsku spoločnosť U.S. Steel za takmer 15 miliárd dolárov
„Vyjednávači sa v zásade rozhodli uprednostniť výzvy orientované na budúcnosť, ako sú emisie bŕzd ľahkých úžitkových vozidiel a požiadavky na batérie elektrických vozidiel. Výrazne sa sprísnili aj emisné limity výfukových plynov a testovacie postupy pre ťažké úžitkové vozidlá,“ spresnila generálna riaditeľka asociácie Sigrid de Vries. Zároveň vyzvala jednotlivé inštitúcie, aby čo najskôr prijali konečné rozhodnutia a začali pracovať aj na následnej legislatíve.
Európska únia vyváža najviac áut do Veľkej Británie, v dovoze vedie Čína
„Mnohé z nových ustanovení prinášajú so sebou významné technické a investičné výzvy v kľúčovom období transformácie mobility s nulovými emisiami,“ zdôraznila de Vries s tým, že najväčšie zlepšenie kvality ovzdušia sa podľa asociácie dosiahne nahradením starších vozidiel na cestách a rýchlou elektrifikáciou.