Automobilový sektor na Slovensku aj naďalej trápi nedostatok polovodičov. Problémy pritom podľa vyjadrenia generálneho sekretára Zväzu automobilového priemyslu SR Viktora Marušáka trápia tak slovenské automobilky, ako aj ich dodávateľov.
„Situácia s nedostatkom polovodičových komponentov stále pretrváva. Napriek vysokému dopytu po vozidlách nedostatok naďalej spôsobuje obmedzenia vo výrobe,“ zhodnotil.
Stredná Európa má potenciál stať sa centrom výroby polovodičov (komentár)
Čo sa týka samotných fabrík, tie sa podľa Marušáka snažia reagovať operatívne. Pri odstávkach výroby by však zväz uvítal zjednodušenie legislatívy v oblasti skrátenej práce, teda pri tzv. kurzarbeit.
„Očakávame, že kríza polovodičov bude pretrvávať aj v budúcom roku v podobnom rozsahu,“ uviedol generálny sekretár k ďalšiemu vývoju. Predpokladá, že situácia sa mierne zlepší v roku 2024.