Čipová kríza sa síce postupne zmierňuje, stále však má dopad na fungovanie automobiliek na Slovensku. Aktuálne väčšina z nich hovorí o zlepšovaní situácie, ako však upozorňuje naša najväčšia automobilka, Volkswagen Slovakia, prinajmenšom prvý polrok zostane na základe pretrvávajúceho nedostatku polovodičov veľmi nestály a náročný.
„V závislosti od dostupnosti dielov prichádza k čiastočnému prispôsobovaniu produkcie, avšak v menšej miere, ako tomu bolo vlani. V rôznom rozsahu bude začiatkom tohto týždňa čiastočne dotknutá výroba vo všetkých segmentoch,“ potvrdila pre agentúru SITA hovorkyňa spoločnosti Lucia Kovarovič Makayová.
Kia Slovakia vyrába v štandardnom režime
Žilinská Kia Slovakia vyrába aktuálne v štandardnom trojzmennom režime. Situácia v logistike a dodávkach dielcov sa podľa jej hovorcu Tomáša Potočeka neustále vyvíja.
Kia napriek čipovej kríze vyrobila na Slovensku o takmer 15 percent viac áut ako vlani
„Pracujeme na tom, aby sme zabezpečili čo najplynulejší chod výroby. V prípade potreby optimalizujeme výrobu v súlade s možnosťami dodávok,“ dodal.
Rovnako je na tom aj Jaguar Land Rover
V štandardnom režime beží aj nitriansky Jaguar Land Rover. „Situáciu s dostupnosťou polovodičmi náš nákupný tím pozorne sleduje a pokiaľ by to situácia vyžadovala, prispôsobili by sme tomu výrobné plány,“ uviedla manažérka pre firemné záležitosti automobilky Miroslava Remenárová.
Automobilový sektor aj tento rok čakajú problémy, analýza nepriniesla veľmi optimistické predpovede
Trnavský Stellantis aktuálne na otázky neodpovedal, spoločnosť však vďaka zlepšujúcej sa situácii s dodávkami polovodičových dielcov tento mesiac oznámila návrat do pôvodného výrobného tempa.