Nájdenie zabudnutej hotovosti v bankomate môže byť lákavé, no jej ponechanie sa môže zmeniť na vážny problém. Ak si niekto ponechá nájdené peniaze, vystavuje sa riziku trestného stíhania.
Prax ukazuje, že pri dodržaní správneho postupu je šanca na vrátenie zabudnutých peňazí vysoká. Klienti by mali okamžite kontaktovať banku, ktorá im vydala platobnú kartu a podať reklamáciu s presnými údajmi o transakcii. Banka následne preverí, čo sa s peniazmi stalo. V prípade nevyriešenia je možné obrátiť sa na políciu, kde banka poskytne potrebnú súčinnosť.
Nálezca je povinný peniaze bezodkladne odovzdať v akejkoľvek pobočke banky alebo na polícii s uvedením času a miesta nálezu. Zároveň je dobré vyžiadať si o tom potvrdenie. Banka bude potom čakať, že človek, ktorý si ich zabudol, podá reklamáciu o tom, že si zabudol vybrať peniaze. Na základe času, sumy, identifikácie políciou a ďalších jednoznačných parametrov sa takto vrátené peniaze dostanú naspäť ku klientovi, ktorý ich vyberal.
Historicky banky zistili, že automatické vrátenie nevzatej hotovosti späť do bankomatu môže viesť k podozreniu z podvodu, pretože bankomat nemohol overiť, koľko peňazí sa vrátilo. Preto je neklamný dôkaz, ako napríklad kamerový záznam, kľúčový pre riešenie takýchto prípadov.
Podobne aj pri zadržaní platobnej karty bankomatom je nutné okamžite kontaktovať banku. V prípade, ak bankomat patrí inej inštitúcii, karta je považovaná za stratenú a je potrebné požiadať o novú. Zdržanlivosť a rýchle konanie pri riešení týchto situácií môže výrazne urýchliť proces vybavenia a minimalizovať nepríjemnosti spojené s nájdením alebo stratou peňazí.