Možnosť vybavovať všetko len cez svoj mobil preferujú len štyri percentá respondentov.
Napriek extrémne rýchlo rozvíjajúcemu sa obdobiu moderných technológií, mobilných aplikácií a iných technologických „vychytávok“ sú pre viac ako 80 % Slovákov tradičné pobočky bánk stále dôležité. A to aj napriek tomu, že až 85 % ľudí pri pravidelnom využívaní bankových služieb siahne po internet bankingu a takmer 40 % dokonca po mobilnej aplikácii. Vyplýva to z prieskumu Prima banky, ktorý v septembri uskutočnila na reprezentatívnej vzorke 500 respondentov prieskumná agentúra 2muse.
Pobočky chceme mať nablízku
Na tradičné pobočky bánk Slováci nedajú dopustiť. “Chcem mať možnosť vybaviť maximum služieb cez internet banking, ale v prípade potreby mať nablízku pobočku svojej banky”. Tak znie odpoveď takmer 60 % Slovákov, ktorých sa opýtali na to, aký kontakt so svojou bankou preferujú. Možnosť vybavovať všetko len cez svoj mobil preferujú len štyri percentá respondentov.
Napriek tomu, že ľuďom bankové pobočky nie sú ľahostajné, väčšina významných slovenských bánk v posledných rokoch svoje pobočky viac zatvárala, ako otvárala. Do menších miest a obcí sa bankám podľa vyjadrení Prima banky nechcelo takmer vôbec a všetkých 79 okresov Slovenska pokrývajú svojimi pobočkami v súčasnosti len tri banky, a to Slovenská sporiteľňa, VÚB banka a Prima banka.