V minulom roku banka evidovala rast zisku o 11,2 % na 115,8 mil. eur.
Tatra banka dosiahla v prvom kvartáli tohto roka zisk na úrovni 24 mil. eur. Ako ďalej vyplýva z priebežnej účtovnej závierky, v medziročnom porovnaní je to zníženie o 27,9 %. Čisté výnosové úroky poklesli o 3,7 % na 68,8 mil. eur. Čisté výnosy z poplatkov a provízií boli nižšie o 7,3 % a dosiahli sumu 28,3 mil. eur.
V minulom roku banka evidovala rast zisku o 11,2 % na 115,8 mil. eur. Vyšší zisk bol dosiahnutý podľa vyjadrení banky najmä vďaka nižšej tvorbe opravných položiek na úvery klientom. Rok 2015 bol prvým rokom, v ktorom do platnosti vstúpila nová stratégia banky do roku 2020. Hlavným cieľom je zosúladiť vzájomné fungovanie dvoch značiek – Tatra banky a Raiffeisen banky – pod jednou strechou tak, aby bol dosiahnutý najväčší alebo druhý najväčší trhový podiel vo všetkých obsluhovaných segmentoch. Rok 2015 sa preto niesol v znamení postupnej implementácie stratégie na všetkých úrovniach riadenia banky.
Plány na rok 2016
Rok 2016 sa bude preto niesť v znamení postupného napĺňania cieľov stanovených v rámci novej stratégie. Zároveň v priamej nadväznosti na svoj brand promise – byť lídrom v inováciách – bude Tatra banka pokračovať v rozvoji inovatívnych služieb a produktov. Tatra banka bude tiež venovať zvýšenú pozornosť rozširovaniu povedomia o inováciách medzi klientmi a vytváraniu príležitostí na ich ďalšie používanie.
V oblasti úverov pre fyzické osoby je cieľom Tatra banky neustále zvyšovanie komfortu a dostupnosti produktov pre nových aj existujúcich klientov. Popri rozvoji inovácií sa však bude banka venovať aj napĺňaniu požiadaviek vyplývajúcich z legislatívnych zmien. O rast na úverovej strane sa bude snažiť aj segment malých fi remných klientov. K zvýšeniu trhového podielu by mala vo výraznej miere prispieť optimalizácia procesov súvisiacich s poskytovaním úverov.
O spoločnosti
Tatra banka bola do Obchodného registra SR zapísaná 1. novembra 1990. V súčasnosti patrí do rakúskej skupiny Raiffeisen. Prostredníctvom svojej siete zhruba 150 obchodných miest pôsobí vo všetkých regiónoch Slovenska a zamestnáva približne 3 400 zamestnancov.