Zmenu banky alebo poisťovne podľa prieskumu Slováci zvažujú len výnimočne. Ak sa tak rozhodnú, tak zvyčajne kvôli cenám.
Slováci sú k svojim poskytovateľom finančných služieb veľmi lojálni. Banku alebo poisťovňu menia podľa prieskumu pre Home Credit, ktorý vykonala spoločnosť Stem/Mark, iba sporadicky a musia mať na to vážny dôvod. Z výsledkov prieskumu vyplynulo, že sedem z desiatich ľudí v posledných dvoch rokoch ani nerozmýšľalo nad zmenou poisťovne. Podobne je až šesť z desiatich Slovákov verných svojej banke. Prieskum sa uskutočnil v júni tohto roku na vzorke 509 respondentov.
Rozhodujúca je cena
Pri rozhodovaní o zmene finančného domu u Slovákov pritom jednoznačne dominuje cena. Napríklad všetci respondenti, ktorí zvažovali zmenu bankovej pôžičky uviedli, že práve vysoká cena bola v ich prípade dôvodom, prečo sa začali obzerať po konkurenčných ponukách. Otázka ceny je podstatná aj v prípade poistenia vozidiel a životného poistenia, kde približne 70 % opýtaných zvažovalo zmenu pre vysokú cenu.