Druhú májovú nedeľu oslavujú ľudia po celom svete Deň matiek už takmer 100 rokov.
Matky najčastejšie obdarúvame kyticami, bonboniérami, či parfumami, no čoraz populárnejšie sa stávajú šperky, ktoré sú trvalé a uchovávajú si svoju hodnotu v čase. Podľa prieskumu, ktorý pre ALO diamonds vypracovala agentúra Simply 5, si 91 % Slovákov a 93 % Čechov myslí, že klenoty sú dobrý darček pre mimoriadne situácie v živote.
Uchovanie spomienok
Až 80 % Čechov a Slovákov je presvedčených, že šperky dokážu uchovať spomienky a pozitívne emócie spojené s významnými životnými udalosťami. Takmer 60 % opýtaných v oboch krajinách sa navyše zhodlo, že darovaný luxusný klenot prezrádza ako si darca obdarovaného váži alebo ako ho má rád.
Slováci investujú do seba
Slováci kupujú drahšie šperky ako Česi, no viac investujú do seba. Priemerná cena kúpeného kusu predstavuje 435 eur, kým priemerná cena darovaného šperku 394 eur. Aj keď sú Česi ochotní v priemere investovať do trblietavých skvostov menej, sú štedrejší pri daroch. Priemerná cena darovaného šperku je 317 eur, kým pre seba by klenot kúpili len za 303 eur.
V Amerike je Deň matiek tradičnejší
Podľa štatistík amerického Ministerstva obchodu je Deň matiek po Vianociach hneď druhým sviatkom, kedy Američania kupujú najviac šperkov. Slováci a Česi dávajú stále prednosť kúpe klenotov k významnému životnému jubileu, svadbe, narodeninám, či zásnubám. Tradícia Dňa matiek u nás ešte nie je tak hlboko zakorenená, ako napríklad v USA, prvej krajine, ktorá tento sviatok uznala za celonárodný.