Do zmeny svojej nevýhodnej banky sa klienti veľmi nehrnú, až 45 % Slovákov od zmeny odrádza príliš zdĺhavý proces a dlhé vybavovanie.
Slováci si uvedomujú, že za svoje účty platia zbytočne veľa peňazí. Ako ukázal prieskum Prima banky, ktorý pre ňu zrealizovala prieskumná agentúra 2muse, 56 % ľudí označilo svoj poplatok za vedenie účtu za vysoký. Na otázku, či ľudia zvažujú, že by vymenili svoj účet za výhodnejší v inej banke, následne iba 42 % obyvateľov odpovedalo áno.
Do zmeny svojej nevýhodnej banky sa Slováci veľmi nehrnú, pričom polovica odmietavých by si účet v inej banke otvorila až vtedy, keď ich vlastná banka poriadne „naštve“. Štyridsaťšesť percent respondentov lákajú do inej banky výhody, benefity a odmena za platby kartou. Naopak, až 45 % Slovákov od zmeny odrádza príliš zdĺhavý proces a dlhé vybavovanie a ďalší respondenti uviedli, že sa im to nechce riešiť, lebo sa im účty vo všetkých bankách zdajú rovnaké.
Podľa prieskumu sedem z desiatich obyvateľov vyžaduje od svojej banky jednoduchú a zrozumiteľnú komunikáciu. Viac ako polovica očakáva prehľadnú a férovú ponuku produktov a služieb. V prvej trojke očakávaní od banky skončila aj dostupnosť, široká sieť pobočiek a bankomatov. “Pri výbere účtu je dôležité porovnávať všetky služby a výhody a nezabúdať pritom aj na dostupnosť banky. Klienti si stále potrpia na blízkosť pobočky svojej banky, ktorú môžu v prípade potreby navštíviť osobne,“ povedala riaditeľka divízie riadenia produktov Prima banky Henrieta Gahérová.
Prieskum pre Prima banku zrealizovala prieskumná agentúra 2muse. Vzorku tvorilo 500 rozhovorov. V rámci metodiky prieskumu išlo o on-line dopytovanie. Agentúra prieskum uskutočnila v septembri tohto roka.