Poštová banka zvýšila vlaňajší zisk takmer o 30 % na vyše 54 mil. eur

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Poštová banka
Ilustračné foto SITA/Marián Peiger

Banka pravidelne investovala do zvyšovania komfortu svojich klientov a rozširovala produktové portfólio.

Poštová banka dosiahla v minulom roku čistý zisk 54,3 mil. eur. V medziročnom porovnaní je to nárast o 29,8 %. Pod pozitívny hospodársky výsledok sa podpísalo podľa vyjadrení spoločnosti najmä efektívnejšie fungovanie banky, ako aj nižšie celkové rizikové náklady banky a zníženie povinného osobitného odvodu.
Optimalizácia nákladov
Medziročný rast zaznamenala banka aj pri čistých výnosoch z poplatkov a provízii, a to o 69,3 % na 12,4 mil. eur. Zvýšenie efektivity fungovania banky a optimalizácia prevádzkových nákladov sa odrazili na poklese všeobecných prevádzkových nákladov o 9,7 % na 65,1 mil. eur. “Uplynulý rok bol pre Poštovú banku hlavne rokom optimalizácie prevádzkových nákladov, v čom budeme intenzívne pokračovať aj tento rok,” povedal generálny riaditeľ a predseda predstavenstva Poštovej banky Andrej Zaťko.
Pokles čistých úrokových výnosov
Ku koncu minulého roku banka poskytla úvery v objeme 2,2 mld. eur a vklady klientov dosiahli 3,5 mld. eur. Vplyvom pretrvávajúcich nízkych úrokových sadzieb na trhu, vďaka silnému konkurenčnému prostrediu a tlaku na marže, ako aj vývoju objemu poskytnutých úverov, klesli čisté úrokové výnosy Poštovej banky medziročne o 8,7 % na 185,2 mil. eur.

Bilančná suma banky dosiahla k ultimu roka 4,2 mld. eur. Tým si zachovala podľa vyjadrení spoločnosti stabilnú úroveň z konca predchádzajúceho roka. Medziročný nárast zaznamenal ukazovateľ kapitálovej primeranosti Tier I, ako percento z rizikovo vážených aktív, ktorý vzrástol z 15,31 % na 17,04 %.
Investície a nové produkty
„Plánujeme tiež investovať ďalšie významné finančné prostriedky do modernizácie našich služieb a systémov, aby sme tak reflektovali na potreby súčasných aj budúcich klientov,“ povedal Zaťko. S tým súvisí aj zavedenie nových produktov, ktoré dosiaľ v portfóliu Poštovej banky chýbali, ako aj väčšia orientácia na on-line služby. „Tak, aby sme klientovi mohli poskytnúť komplexný balík distribučných kanálov. Naše plány nás majú posunúť medzi lídrov na trhu,“ dodal Zaťko.
O spoločnosti
Poštová banka vznikla na konci decembra 1992 a svoju činnosť začala 1. januára 1993. Na základe zmluvy so Slovenskou poštou predáva svoje produkty a služby aj prostredníctvom vyše 1 500 pôšt umiestnených na celom území Slovenska. Ku koncu júna 2013 bol ešte vyše 90-percentným vlastníkom banky Istrokapital, no od júla 2013 skupina J&T vlastní majoritu.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Poštová banka