Poštová banka sa rozhodla od júla opäť zmeniť svoj cenník poplatkov. Naposledy služby zdraželi od marca, keď pribudlo niekoľko nových poplatkov a viac si priplatili aj dôchodcovia. Aktuálne ide banka zvýšiť poplatky za hotovostný vklad a výber. Zmeny sa dotknú podľa Finančného kompasu aj bezhotovostných platobných služieb a vkladových produktov.
Hovorkyňa Poštovej banky Lýdia Žáčková uviedla, že zvýšenie poplatkov sa týka najmä hotovostných transakcií a prevodných príkazov zadaných na obchodných miestach. „Náklady na manipuláciu s hotovosťou sa z roka na rok pre banky zvyšujú. Takmer všetky spoplatnené úkony sa však dajú nahradiť lacnejšou alebo bezplatnou formou cez internetbanking, mobilnú aplikáciu alebo výberom hotovosti z bankomatu Poštovej banky či v Poštomate na poštách,“ povedala Žáčková.
Čo sa mení
Vklad v hotovosti inou osobou, ako je majiteľ účtu alebo disponent bude za poplatok 4,5 eura, pôvodný poplatok zatiaľ je 2,5 eura. Výber hotovosti na obchodnom mieste banky alebo na pošte bude za poplatok päť eur, aktuálne je to štyri eurá. Príkaz na úhradu na obchodnom mieste banky bude za poplatok päť eur, v súčasnosti sú to tri eurá.
Cezhraničný príkaz na úhradu bude na obchodnom mieste banky za poplatok päť eur, pôvodný poplatok sú dve eurá. O jedno euro stúpne aj hotovostný výber zo sporiaceho účtu.
O spoločnosti
Poštová banka vznikla na konci decembra 1992 a svoju činnosť začala 1. januára 1993. Na základe zmluvy so Slovenskou poštou predáva svoje produkty a služby aj prostredníctvom vyše 1 500 pôšt umiestnených na celom území Slovenska. Ku koncu júna 2013 bol ešte vyše 90-percentným vlastníkom banky Istrokapital, no od júla 2013 vlastní majoritu skupina J&T.