V medziročnom porovnaní je to pokles o 27 %.
Poštová banka dosiahla od začiatku januára do konca marca čistý zisk 11,84 mil. eur. Ako ďalej vyplýva z účtovnej závierky, v medziročnom porovnaní je to pokles o 27 %. Pokles vykázali čisté úrokové výnosy, a to o 1,6 % na 40,5 mil. eur. Na druhej strane, čisté výnosy z poplatkov a provízií sa zvýšili o 30,2 % na 6,8 mil. eur.
Ako spoločnosť uviedla vo výročnej správe, v tomto rou bude pokračovať v modernizácii banky a v sústredení sa aj na mladšiu generáciu klientov. V súvislosti s tým pripravuje aj nové projekty. Počas roka spúšťa značku 365 a s ňou spojenú 365.bank. V oblasti retailu bude Poštová banka pokračovať s úverom na bývanie. Jedným z pilierov stratégie banky na rok 2018 je aj orientácia na mikrosegment a s tým súvisiace aktivity.
V minulom roku dosiahla banka čistý zisk takmer 47,9 mil. eur pri poklese približne o 3 %. Očakávané zníženie hospodárskeho výsledku bolo miernejšie, než sa predpokladalo. Dôvodom poklesu zisku boli najmä pokračujúce investície. Poštová banka investovala do nových rozvojových projektov, modernizácie produktov, infraštruktúry, technológií, do rozširovania pobočkovej siete a rebrandingu súčasných predajných miest. Na druhej strane sa banke podarilo znížiť prevádzkové náklady mimo rozvojových projektov.
O spoločnosti
Poštová banka vznikla na konci decembra 1992 a svoju činnosť začala 1. januára 1993. Na základe zmluvy so Slovenskou poštou predáva svoje produkty a služby aj prostredníctvom vyše 1 500 pôšt umiestnených na celom území Slovenska. Ku koncu júna 2013 bol ešte vyše 90-percentným vlastníkom banky Istrokapital, no od júla 2013 skupina J&T vlastní majoritu.