Raritou nebola ani situácia, keď klient dostal odporučený konkrétny poistný produkt až počas tretieho osobného stretnutia.
Väčšina poradcov z radov sprostredkovateľských spoločností ponúkne vyhovujúce poistenie pre klientovu situáciu na druhom spoločnom stretnutí. Vyplynulo to z mystery shoppingu, ktorý uskutočnila spoločnosť Market Vision Slovakia. Predmetom prvého stretnutia je zväčša predstavenie sprostredkovateľskej spoločnosti a analýza potrieb klienta.
Overovanie klientov
Jednou z povinností finančného poradcu na prvom stretnutí je aj identifikácia klienta podľa dokladu totožnosti. Túto povinnosť si splnilo 12 zo 14 oslovených poradcov. Poradcovia si počas prvého stretnutia dali záležať na dôkladnom zistení požiadaviek klienta. Najčastejšie poradcovia ponúkli klientovi poistenie na druhom stretnutí, no raritou nebola ani situácia, keď klient dostal odporučený konkrétny poistný produkt až počas tretieho osobného stretnutia.
Klienti dostali viacero návrhov
Len 57 % poradcov podľa výsledkov prieskumu uvádzalo výhody spoločnosti, pre ktorú pracujú. Ostatní poradcovia možnosť odlíšenia svojej sprostredkovateľskej spoločnosti od konkurenčných nevyužili. Na žiadosť klienta o životné poistenie s cieľom zabezpečenia rodiny v prípade nepredvídaných udalostí bolo v najväčšej miere ponúkané investičné životné poistenie. Až 64 % poradcov poskytlo klientom viacero návrhov poistnej zmluvy.
Prieskum sa uskutočnil v rámci pravidelného nezávislého monitoringu poistného trhu agentúrou Market Vision Slovakia formou mystery shoppingu počas novembra a decembra 2015. V rámci prieskumu oslovili 14 poradcov z piatich sprostredkovateľských spoločností. Mystery shopperi sa obrátili na poradcov s požiadavkou o životné poistenie.