Očakávania Slovákov od služieb sa za posledné roky zvýšili.
Štvrtina Slovákov za posledné tri roky zvýšila svoje očakávania od služieb, ktoré bežne využívajú v živote. Najvyššie nároky kladú na služby v oblasti financií, konkrétne pri vedení bežného účtu. V tomto prípade sa až u tretiny Slovákov za posledné tri roky očakávania ešte výraznejšie zvýšili. Vyplýva to z reprezentatívneho prieskumu spoločnosti Home Credit.
Očakávania spojené s finančnými službami sa za posledné tri roky zvýšili u každého tretieho opýtaného. V tejto súvislosti spomínajú v prieskume najčastejšie nízke alebo žiadne poplatky. Dôležitá je pre nich aj serióznosť, rýchlosť a kvalita služieb.
Vysoké očakávania sú aj pri úveroch
Vysoké nároky majú ľudia aj pri vybavovaní pôžičky. “Postoj Slovákov sa mení aj pri výbere menej populárnych služieb, ako je napríklad žiadosť o hotovostnú pôžičku. Od nej majú ľudia pomerne vysoké očakávania,” skonštatoval manažér zákazníckej spokojnosti spoločnosti Home Credit Miroslav Zborovský.
Vo všeobecnosti sú očakávania Slovákov od poskytovateľov služieb nadpriemerné vysoké. Ani v jednom prípade sa totiž nedostali pod hranicu priemeru. Za lepší servis sú ľudia ochotní si aj priplatiť. Na druhej strane, ak sú s nejakou službou vyslovene nespokojní, neváhajú zmeniť jej poskytovateľa a odchádzajú ku konkurencii.
Prieskum sa uskutočnil od 18. do 24. mája 2018 metódou CAWI na reprezentatívnej vzorke slovenskej populácie 400 respondentov vo veku 18 až 60 rokov.