Kvôli informáciám klienti už tak často nenavštevujú pobočky bánk či poisťovní.
Pre získavanie informácií o poistných produktoch sa najčastejšie využívajú webové stránky poisťovní. Ako ďalej vyplynulo z prieskumu spoločnosti Nielsen Admosphere Slovakia, na webstránkach získava informácie vždy 13 % opýtaných a takmer vždy 23 % opýtaných. Druhým najčastejšie využívaným zdrojom sú finanční poradcovia, od ktorých získava informácie vždy 17 % a takmer vždy 18 % respondentov z internetovej populácie.
Call centrá sú málo využívané
Internetové stránky bánk sú za účelom získania nových informácií o poistení navštevované vždy deviatimi percentami opýtaných a takmer vždy 19 percentami opýtaných. Naopak, vo veľmi malej miere sú využívané call centrá poisťovní. Aspoň občas ich využije len 26 % respondentov.
V porovnaní s rokom 2014 chodia ľudia pre informácie o poistkách menej do svojej banky či poisťovne a taktiež menej volajú do call centier. Informácie na internete hľadajú predovšetkým mladší ľudia, naopak staršie vekové kategórie chodia pre informácie skôr na pobočku. Finančných poradcov ako zdroj informácií najviac využívajú ľudia v strednom veku od 25 do 54 rokov.
Zbežný prehľad má polovica opýtaných
Celkovo dve tretiny internetovej populácie staršej ako 18 rokov deklarujú, že majú prehľad v poistných produktoch a ich podmienkach. Polovica respondentov uvádza, že má zbežný prehľad, ale nepozná presné podmienky zmluvy. Viac než tretina opýtaných sa v poistných produktoch necíti byť zorientovaná.
Výsledky vychádzajú zo štúdie Poistenec, Poistenie, Poisťovňa 2015, ktorú uskutočnila spoločnosť Nielsen Admosphere Slovakia na vzorke 1 001 dospelých respondentov internetovej populácie Slovenského národného panela.