Na Slovensko vstupuje splátkový fintech InstaCash. Sľubuje schválenie pôžičky do 7 minút

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Novy projekt 2.jpg
Team instacash (zľava) - Mark Kitli, Géza Bruzsa, Tomás Antal. Foto: InstaCash

Splátkový predaj cez online obchody formou Kúp teraz, zaplať neskôr (tzv. BNPL – Buy Now, Pay Later) je síce z roka na rok na Slovensku populárnejší, avšak stále dominujú klasické pôžičky cez tradičné banky a splátkové spoločnosti. Celý proces schvaľovania poskytnutia pôžičky spotrebiteľovi je stále časovo aj administratívne náročný, používateľsky nekomfortný. Nová služba instacash sľubuje plnú automatizáciu procesu, zrýchlené schvaľovanie a zlepšený používateľský zážitok z nakupovania cez splátky. Celý proces od vybratia tovaru alebo služby na online obchode až po jeho objednanie tak bude trvať už len niekoľko minút.

Platba prostredníctvom BNPL znamená, že zákazník pri nákupe neplatí za produkty a služby okamžite, ale platbu rozdelí do niekoľkých (zvyčajne 3-4) splátok a spláca ich v určitých intervaloch, zvyčajne mesačne. V regióne strednej a východnej Európy sa priemerný podiel platieb iniciovaných prostredníctvom BNPL pohybuje okolo 2 %, a to vďaka tomu, že sa tu stále snažia presadiť niektorí lokálni a regionálni hráči, pričom svetoznámi poskytovatelia BNPL síce vstúpili do strednej a východnej Európy, ale stále sa sústreďujú na iné trhy.

7 minút na schvaľovanie

„Nie je to novinka, ale fakt, že dnes sú všetky retailové pôžičky dostupné aj online. Je však dôležité poznamenať, že globálnym štandardom už nie je to, či je proces od začiatku do konca online alebo nie. Podstatnejší rozdiel medzi riešeniami je v tom, či je schvaľovanie úveru automatizované a ako dlho trvá. Kľúčovým faktorom je, koľko dokumentov je potrebné nahrať na účely hodnotenia úverovej bonity a koľko údajov je potrebné poskytnúť počas procesu. Riešenie instacash je plne automatizované s viac ako 60 % konverzným pomerom a približne 7-minútovým procesom,“ ozrejmuje Tomás Antal, technologický riaditeľ instacash.

„Kúp teraz, zaplať neskôr” je zvýšenie pohodlia pre náročnejších zákazníkov a konkurenčná výhoda pre e-shopy

Približne tretina – 30% – slovenskej populácie už počas svojho života platilo splátkovou službou, ale len 1 – 2 % celkových výdavkov v elektronickom obchode sa realizuje nejakou splátkovou službou. Až tri štvrtiny – 76 % – zákazníkov nechce platiť tradičnými pôžičkami na predajných miestach v internetovom obchode, ale uprednostňujú inovatívne riešenia, práve formou „Kúp teraz a zaplať neskôr”.

Spoločnosť instacash sa so svojím riešením zameriava práve na tento segment, lebo je evidentné, že priemerný mesačný plat používateľov služby je približne o 25 % vyšší ako u zákazníkov, ktorí hľadajú tradičné pôžičky. To tiež ukazuje, že funkcia Buy Now and Pay Later môže do internetových obchodov priviesť nových, prémiových zákazníkov, ktorých možno dobre motivovať k neskoršiemu ďalšiemu nákupu.

V online prieskume, ktorého sa zúčastnilo takmer 2 000 používateľov služby instacash,
96,2 % respondentov uviedlo, že v prípade rovnakého produktu a ceny by uprednostnili nákup v online obchode, ktorý ponúka splátky bez banky.

2,5-krát lepší konverzný pomer, dodatočné príjmy pre obchodníkov

Je viacero online spoločností, ktorí si vďaka technológii instacash implementovali vlastné značkové BNPL riešenie, ako napríklad Furbify.sk – jeden z popredných hráčov v oblasti recommerce v regióne strednej Európy, ktorý predáva renovovanú, použitú elektroniku.

Podľa zakladateľa a generálneho riaditeľa spoločnosti Furbify, Ákosa Keszeliho – „Táto spolupráca je ďalším dôležitým krokom v našej stratégii rozvoja. Umožňuje nám to zlepšiť prístup zákazníkov k notebookom a iným IT zariadeniam, ktoré sú pre nich dôležité. Dúfame, že riešenie BNPL prispeje k ešte väčšiemu rozšíreniu repasovaných počítačových zariadení, čím prispievame k digitálnej transformácii udržateľným spôsobom.“

Po tom, čo Furbify.sk zaviedlo vlastné značkové riešenie BNPL, e-shop dosiahol 40 % mieru konverzie predaja, čo je 2,5-krát viac ako pri tradičných online pôžičkách na predajných miestach, a uvedomili si, že používatelia, ktorí predtým zaplatili systémom „Kúp teraz a zaplať neskôr”, prešli nákupnou cestou do 3 minút.*

Geza Bruzsa, spoluzakladateľ spoločnosti instacash a generálny riaditeľ, hovorí: „Sme lídrami na trhu v Maďarsku a vidíme, že zákazníci využívajúci klasické bankové a splátkové riešenia sú frustrovaní z dĺžky schvaľovacieho procesu a z komplikácií pri nahrávaní potrebných dokumentov. Dnes zákazníci nakupujúci online uprednostňujú platbu v 3 rovnakých splátkach bez akýchkoľvek poplatkov. Je to pohodlné, rýchle a s lepším používateľským zážitkom.“

Instacash predpokladá, že trh s inovatívnymi BNPL pôžičkami porastie na Slovensku v najbližších rokov päťnásobne, ako tomu bolo aj v západných krajinách pri podobných typoch služby.

* Prípadová štúdia instacash a Furbify.sk

Informačný servis

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať