MBank sa chce na Slovensku venovať aj náročnejším klientom

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
MBank
Ilustračné foto mBank

Banka bude mať novú ponuku platobných kariet pre afluentných klientov.

Internetová banka mBank, ktorá sa doteraz na Slovensku zameriavala primárne na bezpoplatkovú politiku pre bežných ľudí, má v pláne zvýšiť kvalitu služieb pre afluentných klientov, teda pre tých bonitnejších. Ako v rozhovore pre agentúru SITA uviedol generálny riaditeľ mBank na Slovensku, Przemyslaw Klobut, pôjde o širší servis, ktorý už bude zahŕňať aj isté poplatky. “Hlavná ponuka vedenia účtov bez poplatku ostáva, ale ak niekto bude chcieť viac, tak za príplatok dostane viac,“ povedal. Nové produkty plánuje banka predstaviť v druhej polovici tohto roka.

Okrem iného pôjde o novú ponuku platobných kariet aj pre bonitnejších klientov. “V Poľsku tento koncept dobre funguje a plánujeme, že na Slovensku sa rozbehne v roku 2016 až 2017,“ pokračoval Klobut. Druhá novinka sa týka predaja fondov. Svoju ponuku chce rozšíriť o nové investičné on-line fondy. To by malo prísť na konci tretieho, resp. začiatkom štvrtého štvrťroka 2015. Táto ponuka by mala podľa Klobuta kompenzovať nízke úrokové sadzby na sporiacich účtoch. “A tiež pripravujeme niekoľko produktov pre malých podnikateľov a produkty zamerané na startupy,“ skonštatoval Klobut.

Koncept internetovej banky mBank naberá podľa Klobuta na sile. V roku 2000 malo na svete prístup k internetu 400 mil. ľudí, v roku 2015 by to malo byť podľa odhadov 3,5 mld. ľudí. Internet v kombinácii s mobilom je podľa Klobuta budúcnosť bankovníctva. “My sa primárne venujeme internetovému a mobilnému bankovníctvu. Sú však klienti, ktorí preferujú osobný prístup, podpisovanie dokumentov na pobočkách a tradičné bankovníctvo, preto máme aj 10 kamenných pobočiek,“ skonštatoval Klobut. Avšak ako doplnil, podiel klientov využívajúcich mobilné bankovníctvo je v mBank 30 % a zvyšuje sa.

V rámci predaja produktov sa mBank podľa Klobuta darí. Úvery rastú takmer 50-percentným tempom každý rok. “Aktuálne máme medziročný rast o 43 %,“ doplnil Klobut. Ide však o rast, ktorý je podľa neho ešte zvládnuteľný v rámci risk oddelenia. Podiel zlyhaných úverov je menej ako 4 %. “Máme zdravé portfólio,“ prízvukuje Klobut. Celkový stav úverov poskytnutých klientom ku koncu júna bol 176,5 mil. eur. Najväčší podiel tvoria úvery na bývanie, spotrebné úvery tvoria zhruba 21 mil. eur.

Objem klientských vkladov bol ku koncu júna v mBank na úrovni 435,6 mil. eur. V medziročnom porovnaní síce poklesol, no mBank to nevníma negatívne. Dôležité pre banku je, že bežné účty rastú zhruba o 30 %. “V prvom polroku 2015 sme získali 13 tisíc nových klientov, pričom celkovo máme ku koncu júna 233 tisíc zákazníkov. Očakávam, že druhý polrok bude dvakrát lepší,“ doplnil Klobut.

V rámci celkového hospodárenia je banka v Čechách a na Slovensku spolu v zisku už niekoľko rokov. No slovenská mBank je ešte v červených číslach. “Mali sme už obdobie, napríklad v polovici roka 2014, kedy sme boli v čiernych číslach,“ uviedol Klobut. Predpokladá, že rok 2015 by mohol byť pozitívny. “Máme naplánované ešte jednorazové investície. Náš plán je, že v roku 2016 už budeme v čiernych číslach, ale budeme robiť všetko preto, aby sa tak stalo už v roku 2015,“ skonštatoval Klobut.

Čo sa týka expanzie na ďalšie trhy, v súčasnosti banka takéto plány nemá. mBank je spokojná s biznisom, ktorý má v Poľsku, na Slovensku a v Čechách. “Nemôžeme však povedať, že už nepôjdeme ďalej, našou súčasnou stratégiou je zlepšovať existujúce portfólio,“ dodal Klobut.

Spoločnosť mBank, pobočka zahraničnej banky mBank v Slovenskej republike, začala svoju oficiálnu činnosť 25. novembra 2007. Je retailovou divíziou elektronického bankovníctva poľskej mBank S.A. Tá sa špecializuje na poskytovanie bankových služieb pre veľké podnikateľské subjekty, medzinárodné korporácie, ako aj na segment malých a stredných podnikov. mBank S.A. je členom nemeckej Commerzbank.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie mBank