Domácností, ktoré neutrácajú za zábavu, výrazne pribudlo. Najdrahším koníčkom Slovákov je cestovanie

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
turisti, cestovanie
Foto: ilustračné, GettyImages

Dve pätiny slovenských domácností dajú na zábavu a koníčky 10 až 30 % svojho mesačného rozpočtu. Slováci pritom najčastejšie utrácajú za cestovanie a výlety, vyjadrilo sa tak 23 % opýtaných.

Na návštevy reštaurácií míňa 18 % respondentov. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Kruk Česká a Slovenská republika.

Klesol záujem o športové aktivity

Rovnako ako vo vlaňajšom prieskume sa na treťom mieste vo výdavkoch na koníčky umiestnilo záhradkárstvo. Vlani to bolo necelých 14 % opýtaných, tento rok o jeden percentuálny bod menej.

Výrazne klesol záujem Slovákov o športové aktivity, a to z 13 % na necelých 6 %, ale aj kultúrne podujatia z 5 % na menej ako 4 %.

Podiel domácností, ktoré vôbec neutrácajú za zábavu a koníčky, sa takmer zdvojnásobil, zo 17 % na 32 %.

„Zistenie, že slovenské domácnosti míňajú menej za šport a kultúru, nepochybne súvisí s minuloročnými protipandemickými opatreniami. Okrem toho sa ukazuje, že Slováci si dobre uvedomujú rastúce ceny energií a spotrebného tovaru, a preto viac šetria na zábave a ďalších aktivitách, ktoré nie sú nevyhnutne potrebné,“ hovorí generálna riaditeľka spoločnosti Kruk Jaroslava Palendalová.

Na voľný čas si nepožičiavame

Slováci si na dovolenku, zábavu či rôzne voľnočasové aktivity zvyčajne nepožičiavajú, a tak s klesajúcim príjmom domácnosti klesajú aj výdavky na zábavu a koníčky.

„Zároveň sme zistili, že aj ľudia s dlhmi po splatnosti často vydajú na zábavu 31 až 50 % svojho mesačného rozpočtu. To isté platí pre domácnosti, ktorých finančný príjem stačí len na najnutnejšie potreby,“ dodáva Palendalová.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Jaroslava Palendalová
Firmy a inštitúcie Kruk