Alternatívne spôsoby financovania zatiaľ na Slovensku príliš nefungujú

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
úvery, dohoda
Ilustračné foto Ambro/FreeDigitalPhotos.net

Polovica ľudí o požičiavaní priamo medzi ľuďmi on-line pomocou aplikácie nikdy nepočula.

Pokiaľ sa Slováci chystajú kúpiť nejaký tovar za viac ako 200 eur, no nemajú k dispozícii celú čiastku, väčšinou si zoberú klasický spotrebiteľský úver. Alternatívne spôsoby financovania zatiaľ na Slovensku príliš nefungujú. Polovica ľudí o P2P pôžičkách, teda o požičiavaní priamo medzi ľuďmi on-line pomocou aplikácie, nikdy ani len nepočula. Ďalšia viac ako tretina opýtaných takémuto alternatívnemu spôsobu zase neverí. Pre spoločnosť Home Credit to zistil prieskum agentúry STEM/MARK.
V zahraničí sú P2P pôžičky úspešné
“Kým v zahraničí P2P pôžičky zaznamenali obrovský boom, na Slovensku sa s nimi verejnosť zatiaľ len nesmelo zoznamuje. Ľudia sa uchádzajú o pôžičku, na ktorú sa im zložia ďalší ľudia, pre ktorých ide o investíciu. Pre obe strany sa tým znižujú riziká a dlžník môže dostať nižší úrok,” vysvetľuje Jan Holoch, manažér zákazníckej skúsenosti a finančný špecialista spoločnosti Home Credit.

A čo by ľudí prilákalo k využívaniu P2P pôžičiek? Šiesti z desiatich sa vyjadrili, že by to mohla byť dobrá skúsenosť príbuzných alebo priateľov. Zhruba polovicu opýtaných by presvedčila väčšia pružnosť poskytovateľa takéhoto úveru či nižšie náklady. Na druhej strane, tridsať percent ľudí by sa nedalo presvedčiť za žiadnych okolností.
Dlhodobý prenájom považujú za drahý
Pokiaľ túžite po najmodernejšom mobile, nemusíte hneď začať so sporením alebo si naň požičiavať. Exituje totiž  dlhodobý prenájom s možnosťou obnovy, čiže akýsi operatívny lízing. “Dlhodobý prenájom je vhodný pre tých, ktorí sa nechcú starať o servis, no zároveň chcú chytiť nové trendy. Nevýhodou ale je, že platíte za vec, ktorú nikdy naozaj nevlastníte,” opisuje Holoch. Dlhodobý prenájom vecí, teda operatívny lízing, mnohí považujú za príliš drahý.

No a kúpiť si nejakú vec spoločne s priateľmi taktiež nie je celkom reálne, keďže šesť z desiatich opýtaných takémuto spôsobu financovania nedôveruje. Asi štvrtina respondentov tvrdí, že by sa na takéto alternatívne metódy nenechali presvedčiť za žiadnych okolností.
O prieskume
Prieskum v septembri 2016 realizovala agentúra STEM/MARK exkluzívne pre Home Credit Slovakia, a. s. na reprezentatívnej vzorke slovenskej populácie 507 respondentov.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Home Credit