Zhruba 84 percent prevádzok propaguje svoj podnik online. Vlastnú webovú stránku má 54 percent prevádzok.
Väčšina však nevie využívať sociálne siete efektívne a uvítala by tak pomoc, či už formou školenia alebo dodaním predpripraveného obsah.
Účinná forma propagácie
Vyplýva to z výsledku prieskumu Plzeňského Prazdroja, ktorého sa zúčastnilo celkovo 210 prevádzkovateľov a majiteľov prevádzok na Slovensku, do ktorých Prazdroj dodáva svoje pivá a ďalšie nápoje. Prieskum bol realizovaný agentúrou NMS Market Research.
„Dlhodobo na internete úspešne fungovali veľké reštauračné siete a väčšie prevádzky v ľudnatejších mestách. V čase pandémie sa k nim postupne pridávali aj ďalšie, keďže online priestor sa za posledné dva roky stal novou realitou na udržiavanie kontaktov. Mnohí pochopili, že ide o veľmi účinnú a cenovo výhodnú formu propagácie, ktorá naviac dokáže prilákať aj novú klientelu,“ uviedol obchodný riaditeľ pre prevádzky a reštaurácie Plzeňský Prazdroj Slovensko Branislav Kubiš.
Slováci sa do reštaurácií či pohostinstiev vracajú iba postupne, najviac im chýbalo čapované pivo
Za funkčný, rýchly a dostupný nástroj komunikácie označili respondenti sociálnu sieť, keďže sa im v čase pandémie osvedčila najviac.
Informovali tak o aktuálnom dianí, zmenách otváracích hodín a mnohí takto komunikovali špeciálne akcie či súťaže.
Mnoho podnikateľov nemá čas
Školenia Prazdroja pomáhajú zakladať profil na sociálnych sieťach, informujú o rozdieloch medzi jednotlivými sociálnymi sieťami a pomáhajú s obsahom na webovej stránke.
„Pre väčšinu mladých ľudí je to dnes samozrejmé a jednoduché, na sieťach sú ako doma. Veľká časť podnikateľov na to ale nemá čas a často ani skúsenosti, takže s digitálnou propagáciou sami od seba nezačnú. Preto v našich školeniach prevádzkovateľom pomáhame nielen s pochopením a nastavením digitálneho prostredia, ale aj s naštartovaním a rozvojom propagácie,“ podčiarkol Jakub Zaoral, ktorý sa venuje rozvoju prevádzok v Prazdroji.
Wifi majú skoro všade
Počas pandémie zhruba dve pätiny gastro prevádzok zaviedli istú formu digitalizácie. Najčastejšie išlo o digitálnu formu propagácie, prípadne o zaobstaranie dotykovej pokladne či platobného terminálu.
Zhruba 68 percent prevádzok vníma digitalizáciu ako kľúčovú pre svoj rozvoj, pričom väčšina dnes ponúka digitálne priateľské prostredie pre svojich hostí.
„Kým kartou je možné zaplatiť zhruba len v polovici slovenských podnikov, wifi pre hostí teraz nájdeme vo viac ako 90 percentách reštauráciách a krčmách na Slovensku,“ uzavrel Zaoral.